Kirándulás az őszi Balatonon

2013 október 30 - szerda
Osztályunk egy napos kiránduláson vehetett részt a Göcseji Múzeum jóvoltából.

Túránk éppen egy esős őszi napra esett, ám így is jó hangulatban és kíváncsian indultunk útnak. A múzeum munkatársai is elkísértek minket. Az utazás alatt hamarosan mindenkinél előkerült az otthonról hozott elemózsia, hiszen tudtuk: „nagy menetelés” vár ránk. Így is lett!

Első állomásunk a balatongyöröki kilátóhely volt. Innen csodálatos kilátás tárult elénk, mélázva néztük a Balaton őszi arcát. Nekünk, zalaiaknak a Balaton szerintem mindig szép! Megnéztük a helyi golfpályát is.

Ezt követően Szigliget nevezetességeit tekintettük meg. Így például az ott épült, restaurált római kori templomot. A várat sem szabad kihagynunk! Lejtős úton jutottunk fel a mintegy 230 méteres magasságba. Felérve rövid pihenőt tartottunk, közben idegenvezetőnk már mesélt a vár történetéről. Megtudhattuk, kik voltak a sajkások, mely erődítmények tartoztak a végvári rendszerbe. Betekintést nyerhettünk a korabeli várbeli életbe is. Aztán felkapaszkodtunk a vár bástyáira, és megnéztünk egy régi konyhát.

Ismereteinket gazdagította az egregyi templom, amit alaposan megszemléltünk.

Bizony, elfáradtunk, és jócskán meg is éheztünk! Érthető, hogy mindenki örült a késői ebédnek a Gyuri csárdában. A finom falatok mellett beszélgettünk kicsit, végül élményekkel a tarsolyunkban tértünk haza.