Alpesi erdei iskolában

2014 május 29 - csütörtök
A tavalyi év után családjainkkal együtt úgy döntöttünk: idén is nekivágunk a kalandnak! Az alpesi erdei iskola festői környezetben zajló, egy hetes nyelvtanulást és élmények sokaságát jelenti egyben.

Karinthia tartomány Obervellach nevű településéig utaztunk. A hely tehát már ismerős volt, a csoport összetétele változott némileg. Osztályunkból idén négyen vállalkoztunk a kirándulás és tanulás ötvözte programra. Diáktársaink részben Nagykanizsáról, részben városunk más iskoláiból érkeztek.

Színes, változatos programok vártak ránk. Első nap, ez vasárnap volt-így iskolába még nem mentünk- a Reißeck 2250 m magas hegycsúcsáig jutottunk. A magasból kirándulásokat tehet az arra járó. Itt, túraútvonalak mentén fogaskerekű vasút is közlekedik, a hegyi állomásokról csodás kilátás nyílik a Hohe Tauernre.

Másnaptól a helyi Volksschule alkalmi diákjaivá váltunk. Sok játékos feladatot kaptunk. Aztán a település központjáig tettünk kiadós sétát. A délutánok mindig kirándulásokkal, túrákkal vagy éppen múzeumlátogatással teltek.

Ezúttal a Raggaschlucht, magyarul a Ragga-szurdok vadregényes táját fedeztük fel a Möll völgyében, a Hohe Tauern hegységnél. Mintegy 200 szintemelkedésű úton fa lépcsők, létrák labirintusában egészen összeszűkülő sötét sziklafalak, vízesések mentén haladhatunk a mellettünk, alattunk rohanó kristálytiszta patak mellett. Észnél kellett bizony lenni, meg strapabíró cipőre is szükség volt – a visszaút meredek erdei úton történt.

A tanulást követően délután hajókázás, máskor a Majompark Landskron vagy Bonsai- múzeum (Seeboden am Millstätter See) varázsolt el bennünket. A majomparkban barátságos makákók várják a látogatókat, s szebbnél szebb bonsai növényeket tár elénk a múzeum.

A hét végén elköszöntünk az iskolától. Hazafelé megálltunk Klagenfurtban. A Minimundus miniatűr játékvárost biztosan sokan láttátok már. Itt a világ leghíresebb épületeinek kicsinyített változatai láthatók. Nem hagytuk ki a hüllőparkot (Reptilienzoo Happ) sem. A legnagyobb látványosságnak azonban kétségtelen a 851 méter magas hegyre épült Pyramidenkogel kilátó bizonyult. Üvegfalú lift viszi fel a látogatókat a teraszra. Lélegzetelállító innen a kilátás! A bátrabbak a teraszról, a spirál alakú zárt csúszdán is lecsúszhatnak.

Megegyezik véleményünk a lányokkal: nagyon jól éreztük magunkat. Az iskola és a sok új élmény feltöltött minket, így bízunk benne: ezt a pár hetet a nyári szünidőig már átvészeljük!