Frankfurt am Mainban jártam

2015 április 09 - csütörtök
2014 júliusában Németországba, Frankfurtba utaztam szüleimmel féltestvéremhez. Autóval, Ausztrián át, 940 km megtétele után egy péntek este érkeztünk meg.

A Tv- torony közelében álló 16 szintes ház 11. emeletén laktunk. Többnyire a tágas erkélyen, a csodás kilátást élvezve étkeztünk.

Elsőként tömegközlekedéssel (busszal és metróval) mentünk be a belvárosba. A Main Tower 56. emeletén lévő kilátóba szédületes sebességgel vitt fel minket a lift. A nyitott teraszról beláttuk az egész, 800 000 lakosú várost. Láttuk a Majnát sok-sok hídjával, melyek közül kettő kizárólag gyalogosok számára készült; Németország legnagyobb pályaudvarát, felhőkarcolókat, az óvárost, a hatalmas darukkal most is folyamatosan épülő várost és a várost övező hegyeket.

A Majna partját sok piknikező ember lepte el a szép, napos időben. Hatalmas teherszállító uszályok, kirándulóhajók és kis party-csónakok is közlekedtek a nagy vízi forgalmat lebonyolító folyón.
Autóval utaztunk el Rüdesheim-be, sétahajónk kiindulási állomására. A hegyek közt kanyargó Rajnán hajóztunk. Loreley, a német irodalom híres sellőjének szobrát is láttuk.

Libegővel jutottunk fel a Németország egyesítésére, 1871-ben emelt, 38 m magas emlékműhöz, a Denkmal-hoz.

Hétköznap reggelente elkísértük a Kindergartenbe 2 éves unokahúgomat. A modern létesítménybe 1-6 éves gyerekek járnak. A foglalkoztató helyiség mellett külön alvó-, festő-rajzoló- és tornaszoba is van.

A bank mellett található Pénz múzeumban (Geld Museum) is látogatást tettünk, valamint megnéztük a frankfurti repteret, ahol a látogatói teraszon is jártunk. A repülőteret megkerülve egy külön, fotósoknak épített teraszról fényképeztük a repülőket.

Nagyon jó volt ez a kirándulás!