Bécsi kirándulás (Diákújság pályázat)

2012 április 25 - szerda
Egy borús tavaszi reggelen – április 14-én – tanulmányi kirándulásra indultunk egyik osztálytársammal és az iskola tanulóival. Úti célunk a bécsi Práter és a város nevezetességeinek megtekintése volt.

A buszon Franciskával sokat nevettünk és viccelődtünk. Megérkezésünkkor a Stájer tartomány kulturális bemutatójába csöppentünk. Népviseletbe öltözött táncosok előadását láthattuk, s mellettük népzenészek húzták a talpalávalót. Hangulatos kavalkád ejtett bámulatba minket. Árusok, kiállítók sokasága volt jelen, sörsátrakat, büféket láttunk, ahol illatoztak a frissen sült bukták és kolbászok.

Először a Hofburgot néztük meg, ami 98 méter magas volt. Utána átsétáltunk egy szép kerten, a „Burggarten”-en, ahol nagyon sok szép virág nőtt. A kacsák kinn futkostak a szabadban.

Ezután – kívülről – megtekintettük a Természettudományi Múzeumot és mellette egy szobor-együttest, ami a királynőt, a hadvezéreket és a segítőket ábrázolta. Ezután a Mária Terézia téren megcsodáltuk belülről is a Stephansdomot.

A kapott szabadidőben az utcán nézelődtünk. Egy ember festékszóró spray-vel különleges képeket festett. A külvárosban megnéztük Hundertwasser egyik tündérmesébe illő lakóházát. Mindent növények borítottak.

Buszra szálltunk és elindultunk a Práter, a bécsi vidámpark felé. Nagyon izgatottak voltunk. Amikor odaértünk nem tudtuk eldönteni, melyik irányba induljunk, mit próbáljunk ki először. Volt ott hullámvasút, szellemvasút, kísértetkastély, pörgő-forgó játékok, gokart, dodzsem, vizes csúszda, célba dobás…stb. Gyorsan elment az idő, minden percét nagyon élveztük. Sok fényképet készítettünk.

Hazafelé fáradtan, de jókedvűen utaztunk. Otthon elmeséltük élményeinket a szüleinknek.  Fantasztikus nap volt!