Jön a telefonos parkolás
2004 december 14 - kedd
Pozitív évet tudhat maga mögött a Parkoló Gazda Kft. és bár a parkoló területek száma a sok építkezés miatt egy kicsit csökkent, jobb szervezéssel a bevételeken ez nem érződött. Sőt, mint Manesz István ügyvezető elmondta, a társaság bevétele nőtt az idei évben. Ennek az is oka, hogy a zalaegerszegiek megszokták, hogy fizetni kell a parkolásért.
– A több bevételhez hozzájárult sajnos a pótdíjak bevétele, ami bizony emelkedett. Azért mondom, hogy sajnos, mert nem szívesen veti ki a társaság, de az önkormányzati rendelet előírja és nekünk ezt következetesen végre kell hajtani. Ma már nem lehet elkerülni, hogy bárki is megússza véglegesen, ha nem vesz jegyet vagy nincs bérlete. Sajnos folyamatosak a végrehajtások is – mondta Manesz István. – A kivetett pótdíjak ötven százaléka olyan, hogy vagy a bérletet, vagy a jegyet felejtik el kitenni a szélvédőre az autósok, tehát egyszerűen feledékenységről van szó, amit bizonyítani is tudnak. A másik ötven százaléknak a fele tisztességesen befizetik a pénzt az első felszólításra. A maradékot pedig többször is fel kell szólítani a fizetési kötelezettségére.
Ritkábban bírósági végrehajtó intézkedik: vagy letiltják az illető fizetéséből a tartozását, vagy egyéb módon intézkedik a végrehajtó. Bizony akadtak, akik 70-100 ezer forintot is fizettek már. Azt hiszem érdemesebb jegyet venni vagy bérletet – jegyezte meg a Parkoló Gazda Kft ügyvezetője.
1997 óta már tudomásul vették az egerszegiek, hogy a fizetős parkoló rendszer kialakításának a célja elsősorban a forgalom szervezés, ezért fontos a közlekedés szabályozása a városban. Nem véletlen, hogy a belvárosban a legmagasabb az óradíj, ami kétszáz forint.
Arra a felvetésre, hogy szükség lenne-e még parkoló kialakítására, Manesz István azt válaszolta, hogy csúcsidőben – délelőtt tíz és tizenkettő között, valamint délután 6-ig kevés a parkoló a belvárosban. Ennek az is oka, hogy az autósok minél közelebb szeretnének megállni és parkolni a céljukhoz. Ugyanakkor csúcsidőn kívül vannak kihasználatlan parkolók a városban.
– Örömmel mondhatjuk, hogy az árak nem változnak jövőre sem. Az óradíjak és a bérletek árai is az idei év szintjén maradnak – folytatta.
Beszámolt az ügyvezető arról, hogy sok probléma adódott a chipkártyával, a pótlásukról nehéz volt gondoskodni. Ezért a tervek szerint a jövő év elejétől bevezetik a telefonos parkolást Zalaegerszegen is, miután az országban már sok helyen működik és bevált.
– Lehet vásárolni bizonyos parkolási időt, aki ezt megveszi, kap egy telefonszámot és amikor beáll a parkolóba, egy sms-t küld a számra és a gép automatikusan beüti a parkolás kezdetét. Amikor az illető befejezte a parkolást és ismét kocsiba ül, felhívja a számot, ez jelzi, hogy megszakította a parkolást. Aki ezt a módszert választja, kap egy matricát sorszámmal, amit kitesz a szélvédőre. Ez alapján tudják ellenőrizni. Ha például valaki ötezer forintot „időkerettel” rendelkezik, ez természetesen nem egy hónapra szól, hanem folyamatos, míg el nem fogy az ideje. Még egy érdekesség: nem csak Zalaegerszegen lehet majd használni, hanem minden olyan városban, ahol már működik a telefonos parkolás.
Ritkábban bírósági végrehajtó intézkedik: vagy letiltják az illető fizetéséből a tartozását, vagy egyéb módon intézkedik a végrehajtó. Bizony akadtak, akik 70-100 ezer forintot is fizettek már. Azt hiszem érdemesebb jegyet venni vagy bérletet – jegyezte meg a Parkoló Gazda Kft ügyvezetője.
1997 óta már tudomásul vették az egerszegiek, hogy a fizetős parkoló rendszer kialakításának a célja elsősorban a forgalom szervezés, ezért fontos a közlekedés szabályozása a városban. Nem véletlen, hogy a belvárosban a legmagasabb az óradíj, ami kétszáz forint.
Arra a felvetésre, hogy szükség lenne-e még parkoló kialakítására, Manesz István azt válaszolta, hogy csúcsidőben – délelőtt tíz és tizenkettő között, valamint délután 6-ig kevés a parkoló a belvárosban. Ennek az is oka, hogy az autósok minél közelebb szeretnének megállni és parkolni a céljukhoz. Ugyanakkor csúcsidőn kívül vannak kihasználatlan parkolók a városban.
– Örömmel mondhatjuk, hogy az árak nem változnak jövőre sem. Az óradíjak és a bérletek árai is az idei év szintjén maradnak – folytatta.
Beszámolt az ügyvezető arról, hogy sok probléma adódott a chipkártyával, a pótlásukról nehéz volt gondoskodni. Ezért a tervek szerint a jövő év elejétől bevezetik a telefonos parkolást Zalaegerszegen is, miután az országban már sok helyen működik és bevált.
– Lehet vásárolni bizonyos parkolási időt, aki ezt megveszi, kap egy telefonszámot és amikor beáll a parkolóba, egy sms-t küld a számra és a gép automatikusan beüti a parkolás kezdetét. Amikor az illető befejezte a parkolást és ismét kocsiba ül, felhívja a számot, ez jelzi, hogy megszakította a parkolást. Aki ezt a módszert választja, kap egy matricát sorszámmal, amit kitesz a szélvédőre. Ez alapján tudják ellenőrizni. Ha például valaki ötezer forintot „időkerettel” rendelkezik, ez természetesen nem egy hónapra szól, hanem folyamatos, míg el nem fogy az ideje. Még egy érdekesség: nem csak Zalaegerszegen lehet majd használni, hanem minden olyan városban, ahol már működik a telefonos parkolás.
Tartalom megosztása: