Ügyfélbarát közigazgatás, egyszerű ügyintézés
mellett arról, hogy a minisztérium a jogszabályok teljeskörű áttekintésére készül, és elkészítik az állami feladatkatasztert is.
szeretnék bebizonyítani, hogy, mint fogalmazott: „az állam lehet jó, hogy
szolgálhatja állampolgárait, és lehet ügyet intézni gyomorgörcs és stressz
nélkül is.” Dr. Szabó Erika elmondta: a végső cél
2013 végére az egyablakos
kormányablak működtetése, ahol minden, állammal kapcsolatos hatósági ügy
intézhető. 2011 második félévében a hatósági eljárásról szóló törvény
átvizsgálása lesz a feladat, és létrejön egy munkacsoport az állami
feladatkataszter elkészítésére is, jelezte az államtitkár. Szeretnék továbbá
minden, az e-közigazgatással kapcsolatos ügyintézés körét bővíteni, ebben
addig is valamennyi minisztérium segítségét kérik.
2013-ra (az 1984-es megszüntetés után) újra létrehoznák új területi
közigazgatási egységként a járást, ezek székhelyein pedig kialakítják a
kormányhivatalok kirendeltségeit, a szolgáltatások teljes körű
elérhetőségével, sőt egyes ügyintézések pedig községi szinten is
megjelennének. A tájékoztatón elhangzott: a közigazgatásban ilyen léptékű
átalakításra Magyarországon még nem volt példa.
Rigó Csaba, a Zala Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott elmondta:
az egyszerű ügyintézés kialakítása hosszú folyamat, de a tapasztalatok
nyomán, a kedvezőbb működés érdekében készek a korrigálásra, ahol arra
szükség van. Hangsúlyozta: Zalában január harmadika óta közel 700 ügyet
intéztek az állampolgárok, eddig kedvezőek a kormányablakkal kapcsolatos
tapasztalatok. Felhívta a figyelmet arra is: a január elején megnyílt
kormányablakok szolgáltatásai péntek óta az Új Széchenyi Tervhez kapcsolódó
feladatokkal bővültek.
TSzÉ
Tartalom megosztása: