„Határtalanul!”-nap a suliban

2013 május 16 - csütörtök
Az elmúlt pénteken ismét a Felvidéken barangoltunk. Igaz, most csak gondolatban, hiszen a valóságban a Landorhegyi iskolában töltöttünk el egy igen mozgalmas, vidám napot, a márciusi szlovákiai kirándulásunkra emlékezve.

Reggel az igazgató bácsi a témanap megnyitójában elmondta, hogy mi, 7. osztályos diákok „Vág-völgyi vágtánk” során milyen utazást tettünk a határainkon túli magyarlakta vidékre, s az ott szerzett tapasztalatokat, ismereteket osztjuk meg most társainkkal, felidézzük utazásunk élményeit.
Délelőtt a többi iskolatársunk is megnézhette a háromnapos kiránduláson készült fényképeket, amelyek utunk állomásait, a sok-sok látnivalót örökítették meg.
A filmbemutatót egy zenei vetélkedő követte, amelynek kérdései a Galántán született Kodály Zoltán életére, munkásságára vonatkoztak. Mi, a túra résztvevői előnyben voltunk, hiszen mi még nagy zeneszerzőnk házában is jártunk.
Elkészítettünk néhány szlovákiai ételt, amit aztán mindenki megkóstolhatott. A knédli mindenkinek nagyon ízlett.
Sokan kedvet kaptak egy felvidéki néptánc megtanulására, amire a tornatermi táncházban nyílt lehetőségük.
Senki nem unatkozott ezen a nemzeti összetartozást erősítő, programokban gazdag napon, hiszen az eddigieken kívül még kézműveskedhettünk is, a fiúk focibajnokságot rendeztek, az alsósok különféle népi játékokkal, ügyességi versenyekkel foglalták le magukat az udvaron.
A délután nagy eseménye Nick Árpád erőművész bemutatója volt, aki először egy nagy autót húzott el a fogával, majd bemutatta hatalmas erejét azzal is, hogy kettétépett egy telefonkönyvet, és meghajlított egy vasrudat. A híres Guinness-rekorder elmondta, hogy az atlétikának köszönheti óriási erejét, s felhívta figyelmünket a sportolás, egészséges életmód fontosságára. A bemutató végén autogramot is kérhettünk tőle, s válaszolt kérdéseinkre.
Minden landorhegyis számára emlékezetes marad ez a pénteki nap! Örülök, hogy részt vehettem a taulmányi kiránduláson, s annak is, hogy tanáraink sokszor szerveznek az iskolában olyan különleges programokat, amikor nem a megszokott módon, a padban tanulunk! Ezek az élmények örökre elkísérnek bennünket.