Zalaegerszeg

Jobb ügyfélkiszolgálás

Zalaegerszeg címer
Hírek

Jobb ügyfélkiszolgálás

2010 november 08 - hétfő
A zalaegerszegi önkormányzat szervezetfejlesztési projektjének elsődleges célja a hivatal belső működésének javítása. Ennek eredményeként a városvezetés az eddiginél magasabb színvonalú ügyfélkiszolgálást kíván biztosítani a hivatalos ügyeiket intéző városlakóknak. A szervezetfejlesztési projekt 2009-ben indult, és a munka várhatóan e hónap végéig tart – tájékoztatta lapunkat Zsupanek Péter, önkormányzati osztályvezető.

A város önkormányzata pályázatot nyújtott be az Államreform Operatív Program (ÁROP) keretében meghirdetett „A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése” című pályázati felhívásra. A pozitív elbírálást követően az önkormányzat mintegy 29 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el. A szervezetfejlesztési projekt összesen 13 feladatot és négy képzést foglal magába.

A projektfeladatok között megtalálhatók többek között az ügyfélszolgálati tevékenységek ellátásának javítása, a rendeletalkotási folyamatok egyszerűsítése, a hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködés javítása, a koordinációs funkció színvonalának növelése.

Továbbá: a stratégiai tervezés és az éves költségvetés összekapcsolása, az ellenőrzés javítása, a civil és a vállalkozói szférával kialakítható kapcsolatok megszervezésének mechanizmusa és környezetbarát közbeszerzési gyakorlat bevezetése.
A munka első szakaszában az ügyfélszolgálati feladatok álltak a fejlesztés fókuszában, a tanácsadók megvizsgálták az érintett szakterületek ügyfélfogadási gyakorlatát és több javaslatot is megfogalmaztak.

A projekt másik kiemelt feladata a hivatal működését, illetve a nyújtott közszolgáltatások eredményességét mérő mutatószámok kialakítása volt. A munka 80 százaléka már lezárult, hivatali véleményezés alatt áll. A szervezők bíznak abban, hogy 2011-től a zalaegerszegiek is érezni fogják a változásokat a hivatali ügyintézés során.

Zala-Lap, V. Zs.

Tartalom megosztása: