Megtévesztő leárazások
2005 február 17 - csütörtök
Így év elején bizonyára mindenkinek szembetűnnek a boltok kirakataiban jelzett 10, 20, de az akár 70 százalékos leárazások. A vásárlónak azonban nem árt elővigyázatosan válogatni a termékek között, hiszen egyáltalán nem biztos, hogy éppen egy akciós darabot választ. Amennyiben a terméken nincs áthúzva a régi ár, és feltűntetve az új összeg, abban az esetben megtévesztő reklámnak minősül. Az ügyben a Gazdasági Versenyhivatal alkalmaz szankciókat – tájékoztatott Erdei Lehel, a Zala Megyei Közigazgatási Hivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének igazgatója.
– Azt tudom tanácsolni a fogyasztóknak, ha ilyet tapasztalnak, akkor jelezzék nekünk, s mi továbbítani fogjuk a panaszt a Gazdasági Versenyhivatalhoz. A továbbiakban jogkörüknél fogva már ők intézkednek. Garanciális áru – mint olyan -, nem létezik, a termékekhez ugyanis szavatosság vagy jótállás jár. A jótállás arra az árucikkre vonatkozik, melyet a jogszabály a mellékletében felsorol, a többire legfeljebb kétéves szavatosság érvényes – fejtette ki az igazgató. Előfordulhat, hogy a termék – használat közben – meghibásodik. Az első hat hónapban a forgalmazónak kell bizonyítani, hogy a keletkezett hiba nem gyártási eredetű, fél éven túl a fogyasztó feladata, hogy meggyőzze az eladót arról, hogy az árusított tárgy nem a vásárlást követően ment tönkre. Leértékelt termékeknél ugyanúgy érvényes a két év szavatosság. Abban az esetben, ha az árut gyártási vagy egyéb hiba miatt leértékelte a forgalmazó, s erről tájékoztatja a vásárlót, arra a hibára a szavatosság érvényét veszti. A termék összes többi tulajdonságára azonban él a „garancia”.
Bár tavaly 41,4 millió forint összegű bírságot kellett a fogyasztóvédelemnek Zala megyében kiszabni, az igazgató reméli, idén csökken a tendencia.
Bár tavaly 41,4 millió forint összegű bírságot kellett a fogyasztóvédelemnek Zala megyében kiszabni, az igazgató reméli, idén csökken a tendencia.
Tartalom megosztása: