Ügyfélkapu – január 16-tól változik az online ügyintézés menete
Január 16-tól változik az online ügyintézés menete. A hitelesítéshez nem fogadják már el az eddig használt ügyfélkaput, mivel az nem felel meg az Európai Unió előírásainak. Adataink védelmében két faktoros hitelesítésre van szükség, amit az Ügyfélkapu+, illetve a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás biztosít.
December közepe óta időpontot foglalni is nehéz a kormányablakokba. Ennek egyik oka, hogy az állami szolgáltatások hamarosan csak az új hitelesítést követően lesznek elérhetőek. Az Ügyfélkapu+ a korábbi belépési adatok ismeretében – egy kódgeneráló, úgynevezett autentikátor alkalmazás letöltése után – otthon is percek alatt beállítható.
Minden bejelentkezéskor egy frissen létrehozott, félpercenként változó számsort kell megadni. Adataink biztonságát ez garantálja. Hasonló, de egyszerűbb a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás használata. Ide e-Személyi igazolvánnyal az okostelefonokon néhány perc a regisztráció.
A digitális állampolgároknak nem kell többé ügyfélkapus jelszó. A hitelesítéshez mindössze egy QR-kód beolvasása szükséges. Az alkalmazás segítségével időpontot foglalhatunk a kormányablakokba, igényelhetünk erkölcsi bizonyítványt, illetve rendőrségi intézkedéskor személyiazonosságunkat igazolhatjuk vele.
N.J./E.K.
További hírek, aktualitások az Egerszegi Hírek oldalon olvashatók.
Tartalom megosztása: