keresés a weboldalon

320 ezer ügyirat a városházán

Zalaegerszeg címer
Hírek

320 ezer ügyirat a városházán

2009 január 21 - szerda
A zalaegerszegi képviselő-testület az elmúlt évben tizenegyszer ülésezett: kilenc rendes, egy ünnepi és egy Pethőhenyével közös közgyűlést tartottak. Összesen 446 napirendet tárgyaltak a képviselők, 55 rendeletet alkottak, illetve módosítottak, és 332 határozatot hoztak. Kilenc alkalommal rendeltek el zárt ülést. A legaktívabb, a legtöbbször bejelentkező, szót kérő képviselők a következők: Kiss Ferenc 135, Tombi Lajos 123, dr. Tóth László 120, Gyutai Csaba 94, Rigó Csaba 89 alkalommal szólt hozzá a közgyűlési vitához 2008-ban. Zalaegerszeg jegyzője, dr. Kovács Gábor 66 alkalommal kért szót.

Az adatokat elemezve dr. Kovács Gábor megjegyzi: sokféle vita lehet egy közgyűlésen, többféle nézet csaphat össze, de mint hivatalvezetőt az érdekli igazán, hogy az előterjesztések előkészítettsége milyen vitákat gerjeszt. Amennyiben pedig több alternatíva kerül a képviselők elé, ezek is szakmailag megalapozottak legyenek, így bármelyik kerül elfogadásra, megalapozott döntés születhet.

– Örömmel mondom, hogy az elmúlt időszakban voltak rövidebb közgyűléseink is, nem csak éjszakába nyúlóak. Tudom, a képviselők ilyenkor azt mondják, „milyen ügyesek voltunk”, én pedig ezt úgy értékelem, hogy jól előkészített anyagok kerültek az asztalra. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján ez is egyfajta fokmérője lehet a munkánknak. A hivatal és a közgyűlés kapcsolatát elemezve elmondhatom, hogy szerencsések vagyunk, és ez már több ciklus óta így van.

Soha nem volt olyan konfliktus, ami rányomta volna a bélyegét a munkánkra. Természetesen viták, nézeteltérések lehetnek, de soha nem úgy viszonyult a testület a hivatalhoz, vagy fordítva, hogy az a munkát akadályozta vagy nehezítette volna. Munkatársaimmal mi is úgy végezzük a munkánkat, hogy segítsük a közgyűlési döntéseket. Szeretném, ha az elkövetkező időszakban ez a kapcsolat így maradna fenn – mondja a polgármesteri hivatal jegyzője.

Dr. Kovács Gábor szerint 2008-ban a vagyoni, illetve a városfejlesztéshez tartozó ügyek adták a legtöbb munkát, és a közgyűléseken is ezek a témák váltották ki a legnagyobb érdeklődést. Példaként említi a strandfejlesztésre többször is kiírt és máig eredménytelen pályázatokat. A város befektetést támogató rendeletét folyamatosan igazítani kell az európai uniós normákhoz, hogy naprakész legyen.

És persze az egyéb, benyújtásra váró pályázatokat szintén frissíteni, aktualizálni kell, hogy azonnal „bevethető” legyen, amennyiben egy-egy kiírás megjelenik. – Az elmúlt évben készítettük el a belvárosi rehabilitációhoz kapcsolódó projektet, annak rendeleti, szervezeti hátterét. Az idei évben ez lesz az egyik meghatározó fejlesztési munka Zalaegerszegen – teszi hozzá.

A polgármesteri hivatal 217 fővel működik, minden státus betöltött. A vezetők száma a jegyzővel és aljegyzővel együtt 38, így 14 osztályvezető és 22 csoportvezető dolgozik a városházán. A lakosságszámhoz viszonyítva, a megyei jogú városokkal összehasonlítva ezzel a létszámmal Zalaegerszeg az utolsó harmadban van. Ez azt jelenti, hogy nem magas a hivatali létszám, sőt…

A statisztikai adatokat tovább elemezve szembetűnő, hogy a városházi ügyiratforgalom meghaladta tavaly a 320 ezret. Évről évre több, 2007-ben „még csak” 300 ezer ügyirat fordult meg a polgármesteri hivatalban. Mint dr. Kovács Gábor mondja, a közigazgatási, a népjóléti és adóosztály, valamint az Okmányiroda dolgozik a legnagyobb papírmennyiséggel.

(Zala-Lap, V. Zs.)

Tartalom megosztása: