A csipkeházat is érinti
Az azóta eltelt időszakban a program előkészítése alapvetően két irányban folyt. Egyfelől felgyorsultak a tulajdonviszonyok rendezésére irányuló erőfeszítések, erre azért is szükség van, mert a kormánydöntés feltétele, hogy az első akciótervi időszak projektjeivel kapcsolatban rendezett tulajdonviszonyokat teremtsenek. A projektek közül ez a feltétel különösen a tehermentesítő út nyomvonalát érinti.
Ennek kérdését, pedig kétfelé kell választani. Az egyik a felhagyandó vasútvonal kérdésköre: számos levélváltást, és tárgyalást követően a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel megállapodás közeli helyzet alakult ki, ez gyakorlatilag egy tulajdonosi hozzájárulás kiadását jelenti, melyet a kormány minden valószínűség szerint elfogad. A tulajdonjog végleges rendezésére azt követően kerülhet sor, ha a forgalom áthelyeződik az új nyomvonalra.
Addig ugyanis a jelenlegi nyomvonal forgalomképtelen állami tulajdonnak minősül, amelyet nem lehet értékesíteni, terhelni. A tehermentesítő úttal kapcsolatos másik csoportot az Október 6. tér, Budai Nagy Antal utca, Jákum utca térségében található magáningatlanok képezik. Ezek egy részében már szerződéskötés előtt áll az önkormányzat, más részük esetén valószínűsítik a kisajátítási eljárást.
A Piac téri mélygarázs esetében a vállalkozó – beruházó és üzemeltető – a Parkoló Gazda Kft., lesz, a projekttel kapcsolatban a Munkácsy utcai lejárathoz szükséges területbiztosítás jelent ingatlangazdálkodási feladatot. Az előkészítés másik fő feladata a szükséges tervezések elindítása. A mélyparkoló és a térrendezés esetében a tervezésre a szerződést előkészítették, a csipkeház esetében a vállalkozó megbízása alapján zajlik a tervezés. (Zala-Lap Kft., V. Zs.)
Tartalom megosztása: