Zalaegerszeg

Adysok a Vadóctanyán (Diákújság pályázat)

2012 május 30 - szerda
Május 8-án reggel vidáman indultunk el, hogy felfedezzük a Balaton világát. Utunk Gyenesdiásra vezetett, ahol már várt ránk Nóri néni és Feri bácsi, a Vadóctanya „gazdái”. Rövid pihenés és egy finom ebéd után, gyalogosan elindultunk a kötélpályára. Hatalmas élmény volt a fák között mászni, ugrálni és csúszni. A gyakorlati oktatás után a felügyelő néni megengedte, hogy a legmagasabb pályákon is végigmenjünk. Olyanok voltunk, mint Tarzan és Jane!

Miután visszasétáltunk a tanyára, Nóra néniék már meleg vacsorával vártak minket. Vacsora után lesétáltunk a partra. Nagyon jó volt, mert már teljesen sötét volt! Már késő este volt, amikor Kriszta néni és Anikó néni megpróbált bennünket fürdésre és alvásra buzdítani. Hát nem sok sikerrel! Még hosszasan beszélgettünk, nevetgéltünk, mire mindenki álomba merült.

Reggel hat órakor hangos kacagással ébresztettük a tanító néniket. A reggeli után a kertben izgalmas lézerharc-csatát vívtunk Feri bácsi vezetésével. Közben összepakoltunk, majd elbúcsúztunk és Vonyarcvashegy felé vettük az irányt. Kissé elcsigázottan értünk át a strandra, de a fáradtság hamar elillant a Balaton látványától. A bátrabbak meg is fürödtek, de volt, aki csak a lábát lógatta a vízbe. Napoztunk és rengeteget játszottunk. Kriszta nénivel felfedező túrát is tettünk a közeli nádasban. Nagyon érdekes volt, mert láttunk mocsaras, lápos részt a Balatonból, illetve az itt élő állatok közül is hallatta a hangját a béka és a fakopáncs.

Rövid vonatozás után szerencsésen megérkeztünk haza, ahol már türelmetlenül vártak bennünket a szülők.

Felejthetetlen élmény volt az első, „ottalvós” kirándulásunk.