Az önszabályozó tanulást segíti

Zalaegerszeg címer
Hírek

Az önszabályozó tanulást segíti

2010 május 13 - csütörtök
A szakképzés eredményességének fokozása, a munkaerő-piaci pozíciók, a munkába állás esélyeinek növelése egyaránt a célja annak a projektnek, melyet az Észak-zalai Területi Integrált Szakképző Központ (TISZK) valósít meg a zalaegerszegi Csány László Közgazdasági Szakközépiskolában. A 12 megyei középfokú oktatási intézményt tömörítő TISZK támogatást nyert a TÁMOP kiíráson szervezete fejlesztéséhez, melyről a középiskolában tartott nyitókonferencián tájékoztatták az érdeklődőket.

A Csány szakközépiskola integrálásához nyújt segítséget a pályázaton elnyert 228 millió forint támogatás, melynek segítségével korszerű szakképzési hálózat kiépítése is megvalósul a TISZK-en belül, mondta el Englert Tamás. Az Észak-zalai TISZK ügyvezető igazgatója, valamint , az Oktatási Hivatal Nyugat-dunántúli Regionális Igazgatóságának vezetője a szakképzés megújításának szükségességéről, a helyi gazdaság igényeihez alkalmazkodó gyakorlatorientált szakképzés megteremtésének fontosságáról is beszéltek a projekt kapcsán.

Helyre kell állítani a szakképzés becsületét, mely az oktató-nevelő munka, a tananyag és követelményrendszer fejlesztését, valamint a tanulók motiváltságának növelését egyaránt megköveteli – hangsúlyozta . A projekt eredményeként arra is számítanak, hogy a szakképzés jobban igazodhat a munkapiac igényeihez, és a jövőben nem a munkanélkülieket „ontja”, miközben álláshelyek maradnak betöltetlenül a hiányszakmákban, tette hozzá.

A szakképzés rengeteg kihívás előtt áll, így szemléletváltás is szükséges, hogy elősegítse a megújulást. A továbbképzés során a pedagógusok olyan társas és szociális kompetenciákra tesznek szert, mellyel tanulási és magatartási problémákat kezelni tudják. Más oldalról külső szakembereket – pszichológust, mentálhigiénés munkatársat kínálunk segítségül a gyerekeknek, amely lehetőség online-tanácsadásban is elérhetővé válik számukra – mondta el a projekt részleteiről Nemes Ferenc szakmai vezető.

Mint fogalmazott, mivel az infokommunikáció az oktatásban, a tananyag és tudásmenedzsment fejlesztésében is megnyilvánul, az iskola felsőoktatás előszobájává válhat, ahol már nem egy személyhez, egy tanárhoz kötött a tudás megszerzése, hanem egy önállóan használható korszerű informatikai eszközrendszerhez is, mely növeli a diákok motiváltságát. Ez az önszabályozó tanulás lényege, mely a tanulási képesség fejlesztésével abban is segíti a diákokat, hogy a szükséges tudást a leghatékonyabban sajátíthassák el.

(Zala-Lap, A. L.)

Tartalom megosztása: