keresés a weboldalon

Zalaegerszeg

Bevált a telefonos parkolás

Zalaegerszeg címer
Hírek

Bevált a telefonos parkolás

2005 május 18 - szerda
Jó eredménnyel zárta a múlt évet a Parkoló Gazda Kft. Árbevétele 7 százalékkal emelkedett, annak ellenére, hogy két éve nem emelkedtek a parkolási óradíjak és a bérletek árai. Manesz István ügyvezető szerint ennek elsősorban az az oka, hogy rendszeres, folyamatos és szigorú ellenőrzést végeznek. Jól működnek az automaták, kevés az állásidő. Ez utóbbira nagyon figyelnek, és ha elromlik valamelyik, azonnal javítják. Vannak tartalékautomaták és -alkatrészek is.

 – Ami pluszpénz keletkezett, azt a parkolók felújítására, karbantartására és új parkolók kialakítására fordítottuk – teszi hozzá a társaság ügyvezetője.
– Február elsejétől van lehetőség Zalaegerszegen a telefonos parkolásra. Bevált ez a fizetési módszer?
– Ez a szolgáltatás sokkal kényelmesebb, pontosabb és alkalmas rövidebb időt is regisztrálni. Negyedórát számol először, utána percenként méri a parkolási időt. A chipkártyából már csak körülbelül száz darab van az ügyfeleknél. Ezt nem tudjuk pótolni, mert újakat már nem gyártanak. Amíg a régiek kint vannak és működőképesek, nyugodtan használhatják. A probléma az, hogy ezek a kártyák előbb-utóbb tönkremennek, sok reklamáció fut be hozzánk. Amely szerint volt még rajta pénzt. Sajnos, ha a kártya tönkrement, nem tudjuk megállapítani a rajta lévő összeget, csak abban az esetben, ha a számítógép kimutatja. Így visszatéríteni sincs lehetőségünk a pénzt. A chipkártyás rendszert felváltja a telefonos parkolás, amely országszerte is egyre ismertebb – mondja Manesz István.

A társaság ügyvezetője felhívja a figyelmet arra, hogy rendszeresen ellenőrzik a telefonos parkolás idejét. Figyelik, bekapcsolják-e az ügyfelek a mobiltelefont, és indul-e a parkolási idő? Fontos: mindenki várja meg, amíg a rendszer nyugtázza a parkolás megszakítását, majd bontja a hívást. Akadt olyan ügyfél, aki megindította a parkolást, majd pedig kikapcsolta, megszakította az időt, ugyanakkor a gépjárműve továbbra is a parkolóban volt. Amikor a „piros csomagot” meglátta a szélvédőn, ismét megindította a parkolást. Természetesen a kiesett időre pótdíjat kellett fizetnie. A számítógép percre pontosan mutatja, hogy a telefonos parkolást mikor kezdték meg, illetve fejezték be.

– Népszerű ez a parkolási módszer, naponta jönnek új érdeklődők, akik végül ezt a megoldást választják. Egy rendszámhoz négy telefonszám adható, tehát egy család számára is rendkívül jó lehetőség. A visszajelzések azt mutatják, megkedvelték a zalaegerszegiek a telefonos parkolást. Eddig több mint 130-an választották.
– Hány fizetésre felszólító „csomagot” tesznek ki naponta a szélvédőkre az ellenőrök?
– Átlagosan, mintegy százat. Ennek a fele azonnal jelzi, hogy megvan a bérlete, vagy a jegye, csak elfelejtette kitenni. A maradék 25 százaléka befizeti a pótdíjat, míg a többiek felszólítást kapnak. Előfordul, hogy többet is, így aztán a sokszorosát kell fizetniük. Volt olyan ügyfelünk, nem is egy, akinek végül 100 ezer forintjába került a parkolás. Az idei évtől az önkormányzat adóként hajtja be a tartozást, megszűnt a bírósággal ez ügyben a kapcsolatunk.       
 
Manesz István arra is felhívta a figyelmet, hogy az idén lejárt a mozgáskorlátozottak igazolványa, és az újat már megkapta mindenki, aki erre jogosult. A Parkoló Gazda Kft. csak az újakat tudja elfogadni. Amennyiben ellenőrzéskor nem a jogosultnál van az autó, a parkolást a társaság nem tudja elfogadni. A szigorításra a visszaélések miatt van szükség. A mozgáskorlátozottak igazolványát csak a személyi igazolvánnyal együtt fogadják el.

Tartalom megosztása: