Fejlődik az idegenforgalmi marketing
2005 január 20 - csütörtök
2000 év végén alakult meg az országos működésű Tourinform Szövetség, mely a magyarországi tourinform iroda munkatársainak szakmai szervezete. A szövetség célja a vendégszolgáltatás minőségi fejlesztése, a többirányú hatékony információszolgáltatás, a hálózat működési színvonalának emelése. A szövetségi tagok kétévente megválasztják az ország kilenc idegenforgalmi régiójának elnökeit.
A legutóbbi választás az év végén volt, melyen a Nyugat-dunántúli régió elnöke Pereszteginé Szabó Júlia, a zalaegerszegi tourinform iroda vezetője lett.
– Nagy megtiszteltetés számomra, hogy elnöknek választottak. Ez egy társadalmi munka, s egyben az öt éves irodavezetői munkámnak az elismerését is jelenti. Jó érzés, hogy megbíznak bennem, hiszen itt nemcsak Zalaegerszegért, hanem az egész régióért ki kell állni.
A Nyugat-dunántúli régió marketingigazgatósága Sopronban van, ezért fontos, hogy velük szoros szakmai kapcsolat alakuljon ki. Pereszteginé Szabó Júlia szerint, mivel a tourinform irodák nonprofit központok, minden lehetőséget ki kell használniuk a sikeres lobbytevékenység érdekében.
– A soproni Regionális Marketingigazgatóságnak saját költségvetése van, melyet a Magyar Turizmus Rt. biztosít számára. Ezen a forráson keresztül már többször lehetősége volt a zalaegerszegi tourinform irodának arra, hogy számos prospektusban, kiadványban ingyenesen bemutatkozhasson, sőt jó néhány anyag nemcsak a régióba, hanem külföldre, főleg Németországba, és Ausztriába is eljutott. Sikerként könyvelem el, hogy míg 2000-ben egyáltalán nem lehetett Zalaegerszeg idegenforgalmi nevezetességeiről olvasni az ilyen jellegű kiadványokban, ma már a legtöbben szerepel a város. Ezen kívül számos kül- és belföldi szakvásáron is részt vettünk az elmúlt időszakban, sőt az Utazás 2005 kiállításra már külön standdal készülünk.
Az irodavezető 2004-ben egyébként megkapta a Regionális Idegenforgalmi Bizottság szakmai díját is, „a kimagasló teljesítményéért”, ami a helyi tourinform iroda munkatársainak közös sikere.
– Régiós elnökként elsődleges célom, hogy sikeres lobbytevékenységet végezhessünk, ami nemcsak a város, hanem egész Nyugat-Dunántúl idegenforgalmi értékeinek hatékony „menedzselését” kell, hogy jelentse. Ezen kívül fontos, hogy a többi irodával is jó szakmai kapcsolatot tudjunk kialakítani. Gyakori, hogy egy-egy idelátogató vendég a Zalaegerszeg és a megye megtekintése után szívesen kirándulna Vas, vagy Veszprém megyébe is, vagy éppen fordítva. Nélkülözhetetlen, hogy ilyen esetekre felkészüljünk, s ajánljuk egymás idegenforgalmi látnivalóit. Fontos az is, hogy a régión belül kezelni tudjuk az egyedi problémákat is, például, hogy ki mennyit, és milyen minőségben szerepel az egyes kiadványokban. Az efféle igényekre is oda kell ezután figyelnem.
Pereszteginé Szabó Júlia összességében úgy látja, hogy a szakmai megjelenés, és elismerés a cél, ezen kívül, hogy a vendég kellő információ birtokába jusson: „tudjanak rólunk, s tudjunk egymásról”.
– Nagy megtiszteltetés számomra, hogy elnöknek választottak. Ez egy társadalmi munka, s egyben az öt éves irodavezetői munkámnak az elismerését is jelenti. Jó érzés, hogy megbíznak bennem, hiszen itt nemcsak Zalaegerszegért, hanem az egész régióért ki kell állni.
A Nyugat-dunántúli régió marketingigazgatósága Sopronban van, ezért fontos, hogy velük szoros szakmai kapcsolat alakuljon ki. Pereszteginé Szabó Júlia szerint, mivel a tourinform irodák nonprofit központok, minden lehetőséget ki kell használniuk a sikeres lobbytevékenység érdekében.
– A soproni Regionális Marketingigazgatóságnak saját költségvetése van, melyet a Magyar Turizmus Rt. biztosít számára. Ezen a forráson keresztül már többször lehetősége volt a zalaegerszegi tourinform irodának arra, hogy számos prospektusban, kiadványban ingyenesen bemutatkozhasson, sőt jó néhány anyag nemcsak a régióba, hanem külföldre, főleg Németországba, és Ausztriába is eljutott. Sikerként könyvelem el, hogy míg 2000-ben egyáltalán nem lehetett Zalaegerszeg idegenforgalmi nevezetességeiről olvasni az ilyen jellegű kiadványokban, ma már a legtöbben szerepel a város. Ezen kívül számos kül- és belföldi szakvásáron is részt vettünk az elmúlt időszakban, sőt az Utazás 2005 kiállításra már külön standdal készülünk.
Az irodavezető 2004-ben egyébként megkapta a Regionális Idegenforgalmi Bizottság szakmai díját is, „a kimagasló teljesítményéért”, ami a helyi tourinform iroda munkatársainak közös sikere.
– Régiós elnökként elsődleges célom, hogy sikeres lobbytevékenységet végezhessünk, ami nemcsak a város, hanem egész Nyugat-Dunántúl idegenforgalmi értékeinek hatékony „menedzselését” kell, hogy jelentse. Ezen kívül fontos, hogy a többi irodával is jó szakmai kapcsolatot tudjunk kialakítani. Gyakori, hogy egy-egy idelátogató vendég a Zalaegerszeg és a megye megtekintése után szívesen kirándulna Vas, vagy Veszprém megyébe is, vagy éppen fordítva. Nélkülözhetetlen, hogy ilyen esetekre felkészüljünk, s ajánljuk egymás idegenforgalmi látnivalóit. Fontos az is, hogy a régión belül kezelni tudjuk az egyedi problémákat is, például, hogy ki mennyit, és milyen minőségben szerepel az egyes kiadványokban. Az efféle igényekre is oda kell ezután figyelnem.
Pereszteginé Szabó Júlia összességében úgy látja, hogy a szakmai megjelenés, és elismerés a cél, ezen kívül, hogy a vendég kellő információ birtokába jusson: „tudjanak rólunk, s tudjunk egymásról”.
Tartalom megosztása: