Interaktív iskola-felújítások
A projektnapot nyitó sajtótájékoztatón Nagy András, a program megvalósulását koordináló, felügyelő Városgazdálkodási Kft. ügyvezetője annak a reményének adott hangot, hogy az a társadalmi összefogás, amelynek eredményeképpen a Petőfi Sándor Székhelyiskola és a Dózsa György Tagiskola udvarai, az előbbi Kosztolányi utcai előkertje megújul, példaértékű lesz mindenki számára.
Mint mondta, olyan közösségi tervezés indult el, amely más szemléletű gondolkodást követel meg, s amelynek eredményeként megvalósulhat minden olyan elképzelés, amely a tanárok és diákok szerint fontos.
Makovecz Tamás igazgató elmondta, hogy a Belvárosi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola további fejlesztése csak úgy lehet sikeres, ha nemcsak az intézmény, vagy az önkormányzat, hanem a gyermekek, a szülők, és minden további iskolafelhasználó igényét tükrözi.
Majd hozzátette, 2008-ban elkezdett iskolamegújítási programjuk a közösségi tervezés módszerének alkalmazásával újabb, jelentős állomásához érkezett.
Annak a véleményének is hangot adott, hogy a projektnap végére az ötletek, javaslatok számbavételét, értékelését követően konkrét képük alakul ki a megvalósítandó funkciókat illetően.
Demeter Anna, a felújítás szakmai partnerének, a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhelynek a projektmenedzsere tájékoztatott a Nyugat-Európában már széleskörűen használt közösségi tervezés módszeréről, menetéről. Rendkívül kedvező jelként értékelte, hogy a megkérdezett szülők mintegy fele részt venne nemcsak a kivitelezésben, hanem még a fenntartásban is. A fővárosban a megkérdezettek jóval kisebb aránya válaszolt pozitívan erre a kérdésre.
A sajtótájékoztatót követően két munkacsoportban a diákok, szüleik és a meghívott szakemberek értékelték a beérkezett ötleteket, délután előbb a rajzpályázat eredményhirdetésére került sor, majd a megszületett projektötleteket állították ki az iskola aulájában.
Zala-Lap, V. Zs.
Tartalom megosztása: