Népszerű a pékszakma
Aztán ez a szám fokozatosan emelkedett, és már három éve teljes osztályt lehetett indítani. Népszerű szakma, mert látja a gyerek, hogy beméri a lisztet meg a többi alapanyagot és kisül egy gyönyörű kenyér. Tiszta a munkahely, megkóstolhatja, amit készített. Féléves képzés után már otthon is egyre több mindent tudnak megsütni.
– Különbözik-e a tanműhelyes pékárú a többitől?
– A termékeket a régi hagyományos módon készítjük, semmiféle adalékanyagot, térfogatnövelőt nem teszünk bele és kézzel formázzuk őket.
– Milyen felszereltségű a konyha?
– Bármely pékséggel vetekszik. Az elmúlt évek során folyamatos volt a fejlesztés. A pék gyakorlatot itt töltik a gyerekek, a cukrászt pedig az oktatási kabinetben.
– Mi hír a tavaly végzettekről?
– Többségük sikeres vizsgát tett, a gyakorlati vizsgával soha nincs gond. A technikusaink pedig olyan elméleti képzést is kapnak, amivel művezető szinten tudnak dolgozni. Az válság hatása érezhető, nem mindenki tudott a szakmában elhelyezkedni, de ez talán csak átmeneti állapot.
A szakképző iskolákban az idei évtől lehetőség nyílik arra, hogy a 9 – 10. évfolyamokon a kötelező óraszám felét szakmai előkészítő, szakmai orientáltságú, illetve gyakorlati képzésre fordítsák. Ez gyógyírt jelenthetne azon tanulók számára, aki nem éppen az elméleti képzésben a legjobbak, de kiváló szakemberekké válhatnak.
Kónyáné Tömpe Lívia, a Páterdombi Szakképző Iskola igazgatója erre reagálva elmondta, bár valóban a 9 -10. évfolyamon, amikor szakképzés nem folyik, a legmagasabb a bukások száma, a visszaállás jelentős szervezési feladatokat, tanmenet módosítást jelentene, amihez alapos előkészítésre lenne szükség.
Az idén egyelőre marad a 2+2, illetve a 2+3 éves szakmai oktatás. Az intézményben az idén közel 1200 tanuló kezdi meg a tanévet, köztük azok is, akik augusztus végén sikeres pótvizsgát tettek. Ezzel kapcsolatban is volt rendeletmódosítás a közelmúltban.
Azaz bármennyi tárgyból bukott a tanuló, lehetősége van a pótvizsgára, míg korábban a kettőnél több tantárgy esetében ehhez külön tantestületi engedély kellett. A gyakorlatban azt tapasztalták, tette hozzá az igazgatónő, hogy sok tantárgy esetén a diák nem tud megbirkózni a felkészüléssel.
(Zala-Lap, B. K. )
Tartalom megosztása: