Obervellachban jártunk

2014 október 13 - hétfő
Májusban Ausztriában voltunk egy Öko-Nyelvi táborban, Erdei iskolában, amit németesek és angolosok számára szerveztek. Izgatottan vártuk az indulást, mert így egy kis kikapcsolódást tarthattunk a sok tanulás közepette. Egész úton nevettünk, beszélgettünk, észre sem vettük, hogy elment az idő.

Az első megállónk egy kb. 3882 m magas hegynél volt, amelyre felvonóval vittek fel minket. Fent a hegy tetején volt lehetőségünk belekóstolni az ausztriai specialitásokba (pl. forró csoki, ott készült húsleves, gulyásleves, helyi tea készítmények). Egy kis idő múlva kimentünk hógolyózni, egyszer csak elkezdett villámlani és dörögni, ez nagyon szokatlan volt, mivel még sohasem voltunk ilyen magasan, és rájöttünk, hogy azért dörgött mellettünk és alattunk az ég és a föld, mert olyan magasan voltunk. Később a felvonó levitt minket a hegyről, és tovább folytattuk utunkat a cél felé. Amikor megérkeztünk a szállásra megvacsoráztunk és utána bepakoltunk a szobánkba. Első nap, nehezen ment az elalvás az izgalmaktól, későre járt, mire mindenki elszunyókált.

Minden napot két óra tanulással kezdtünk, ezután kimentünk a városba, és megoldottuk az versenyfeladatokat, amit persze angolul kellett megírnunk. Miután megkaptuk az ebéd csomagunkat, minden délután kirándulni indultunk. Voltunk egy Majomparkban, ahol szabadon voltak a majmok, egy Hüllőkiállításon, Állatsimogatóban, Bonsai kertben, Vasútmodell kiállításon, egy ún. Bios Haus nevű csodák palotájához hasonló helyen, ahol biológiai, kémiai, fizikai kísérleteket végeztünk. Egy hajókiránduláson, megcsodálhattuk a körülöttünk lévő hegyeket, a Porsche Múzeumban pedig, régi autócsodákat láttunk. Tetszett a reneszánsz kastély is, ahol a régi népi hagyományokkal és az iskolával is ismerkedhettünk meg.

Hazafelé a Minimundust néztük meg Klagenfurtnál, ahol a világ sok híres épülete van lekicsinyítve, mindenkinek nagyon tetszett. A szerda egy kicsit különlegesebb volt, mint a többi nap, mert a reggeli tanórát az ausztriai gyerekkel együtt tartottuk meg. A másik legkülönlegesebb napunk a csütörtök volt, mert este minden csapat előadott egy csatakiáltást és egy párbeszédes jelenetet, amiben a mi csapatunk nagyon remekelt. Összesítve a 3. helyezést értük el. Pénteken, az utolsó napon már nagyon fáradtak voltunk, de bántuk, hogy nem maradhattunk még egy kis időre. A visszaúton jó sokat viccelődtünk. Este nyolc óra felé értünk haza. Jövőre is szeretnék elmenni, mert nagyon jól szórakoztunk. Márti néninek nagyon köszönjük ezt a csodálatos tábort.