Obervellachi emlékképek

2016 május 28 - szombat
Obervellach egy kisváros Ausztriában, Karintia tartományban, az Alpok lábánál. Lakosainak száma kétezer fő körül van. Május 8-án én is oda utaztam. Iskolánk hosszú ideje szervez németet tanuló diákok számára alpesi erdei iskolát. Idén angolosok is csatlakoztak hozzánk, ők a helyi iskolában az angol nyelvi órákat látogatták.

Az utazás hosszú ugyan, ám a pompás látvány megér minden fáradságot. A völgyekben legelő állatokat láttunk, ha feljebb tekintettünk, a hófödte csúcsokban gyönyörködtünk. Mindez a Möll folyó völgyében terül el. Az első programunk éppen a 2600 méter magas Mölltal-gleccser meghódítása volt. A kilátás páratlan, a levegő tiszta és friss. Bizony, nem hagytuk ki a hógolyózást sem!

Szállásunk elfoglalása után felkészültünk a másnapi iskolára. Már ezen az estén írni kezdtem a kötelező, német nyelvű naplót, amit itthon tanárnőm ellenőriz.

A délelőttök tanulással teltek, a Volksschule egyik tantermében dolgoztunk. Feladatlapokat oldottunk meg, és természetesen párbeszédeket gyakoroltunk német anyanyelvű tanárunk segítségével.

Délutánonként viszont kirándultunk. Láttuk Karintia legnagyobb vízesését. Gmündben a Porsche Múzeumban kisfilmet vetítettek Ferdinand Porsche életéről, s értékes autómodelleket csodáltunk meg.

Jártunk nemzeti parkban, ahol a négy elemet: a földet, a vizet, a levegőt, a fényt vizsgáltuk. Sétáltunk a környéken, gyalogtúrán vettünk részt, hajóztunk.

Hazafelé Klagenfurtnál a híres Minimundust is megnéztük. Száz szónak is egy a vége: így ki lehet bírni az iskolát! Ha lehetőségem lesz rá, megyek jövőre is!