Szeptember végi átadást ígérnek
A próbaterheléshez viszont minden lényeges tehernek a hídon kell lennie, így az aszfaltburkolatnak is, melyet csak a csatlakozó útburkolatokkal egy idõben lehet megépíteni. S mivel az önkormányzat az említett útcsatlakozást augusztus 30-ára vállalta – folytatta Fazakas Orsolya -, a forgalomba helyezési eljárást szeptember 15-ére kezdeményezte a NIF a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál. E nyilatkozat hallatán úgy tűnt, mintha az önkormányzat miatt késett volna az átadás.
„A NIF a munkálatok újbóli elindulását követõen valóban tartott egy ilyen koordinációs ülést, melyen az önkormányzat is részt vett – mondta dr. Kovács Éva, az önkormányzat mûszaki osztályának vezetője. – Jelen lévő kollégánk a jegyzőkönyv alapján itt a következ kérdést tette fel: mikor lesz a hídépítés olyan állapotban, hogy az útcsatlakozás kiépítésre kerüljön a mielõbbi forgalomba helyezhetõség érdekében?
Mire a NIF által megbízott kivitelező válasza a következő volt: a hídépítés, a csatlakozó déli útburkolat és az átjáró augusztus 31-ig lesz szerkezetkész állapotban (értsd: a kérdéses elemek az utolsó aszfaltréteg kivételével ez idáig megépülnek.) A június 26-i egyeztetésen az idõpontot tehát a NIF kivitelezõje adta, ameddig nekünk is végezni kellett az útépítéssel. Az önkormányzat akár az augusztus elejét is tudta volna vállalni, ám nekünk – mint a vasútépítés oly sok fázisában kiderült – nincs és nem is volt közvetlen ráhatásunk a munkálatok gyorsítására.”
A NIF önkormányzatra történő utalása a jegyzõkönyvben foglaltakon túl már csak azért sem tûnik korrektnek, mert az önkormányzat a kérdéses határidõre – szerkezetkész állapotra – elkészítette a vállalt részt, míg ugyanez a NIF kivitelezőjéről nem mondható el. Az augusztus 29-i állapotot megörökítő fotókon jól látszik, hogy a hidat csak az önkormányzat hatáskörébe tartozó útszakaszon, vagyis Neszele felől lehet megközelíteni.
„A déli oldalon láthatóan hiányzik a vágány, a hídra vezető útszakaszról már nem is beszélve. De a hídon is vannak elmaradt munkálatok, például még csak a burkolat alatti szigetelőréteg került felhordásra tartottak, és a közvilágítás kiépítése sem valósult meg” – jegyezte meg Kovács Éva.
Terhelési próbát akkor célszerû tartani, ha egy hídra fel is, és le is lehet hajtani. Szerkezetkész állapot pedig akkor állna fenn, ha az utolsó aszfaltréteg kivételével a felületet – az egyeztetett módon – mindkét fél elkészíti.
Jelen helyzetben minden „kincstári” optimizmusra szükség van, hiszen mind az út, mind pedig a híd forgalomba helyezési eljárásában a közlekedési hatóság szeptember 15-ére hirdette meg a helyszíni szemlét. A szakemberek szerint két hét egész biztosan szükséges a szerkezetkész állapottól a használatbavételi eljárás megkezdéséig, mivel közben az eredményes műszaki átadást is le kell folytatni. S hogy akkor mikor is lehet átkelni a hídon?
Fazakas Orsolya úgy vélte, a sikeres mûszaki átadás-átvételt, illetve a forgalomba helyezési eljárást követően a hidat leghamarabb szeptember végén vehetik birtokba a közlekedõk.
Az önkormányzat még bizakodik az újabb határidőben… (Zala-Lap Kft., S. P.)
Tartalom megosztása: