Tehermentesítik a belvárost
– A közelmúltban külső szakértők feltérképezték a zalaegerszegi helyijárat-közlekedést, s ennek alapján került kidolgozásra a zalai megyeszékhely közlekedésének fejlesztése. Ennek szellemében elsőként a menetrendünket módosítottuk 2005 decemberében. A következő lépésben már – az önkormányzattal együttműködve – útkorrekciókat is végre kell hajtani. Ezek mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a városközpontot fokozatosan tehermentesítsük – így Horváth Tibor. – Idén sikerült növelnünk a kertvárosi decentrum területét, hiszen az önkormányzattól 800 négyzetmétert vásároltunk a decentrum mellett.
Ezt követően megkezdődött itt is az építkezés, s ezen a területen az autóbuszok számára alakítottunk ki parkolóhelyeket. A környezet lehetővé tette, hogy csuklós autóbuszok részére ugyancsak kiépítsünk pihenőhelyeket, megoldva ezzel a hosszabb és nagyobb teret igénylő járművek napközbeni elhelyezését, parkolását. A fejlesztéseknek köszönhetően – amelyek immár befejeződtek – nagyobb kapacitással tud működni az autóbusz-decentrum. A beruházás megközelítette a 25 millió forintot, azaz jelentős forrást fordítottak erre a célra.
Azóta egyébként megnövekedett a decentrumban megforduló buszok száma, és érezhető, hogy több utas fordul meg a kertvárosi „buszközpontban”. A decentrum azonban csak akkor tudja betölteni igazi szerepét, ha a helyijárat-közlekedés további fejlesztése is megtörténik, azaz megvalósulnak a tervezett útkorrekciók. Ennek a végső időpontját még nagyon nehéz meghatározni. Ha mindez bekövetkezik, akkor a Kovács Károly téri megálló is csupán egy olyan pont lenne, ahol fel-, valamint leszállni tudnak az utasok, és ezzel párhuzamosan megszűnik a buszok ottani parkolása.
Megtudtuk, 2006. május vége óta a kiállásban lévő helyi járatok többsége a városközpontból a decentrumba kerültek, illetve a Zala Volán Zrt. Zrínyi úti telephelyén parkolnak.
– A kertvárosi decentrum szolgáltatásait egyre többen veszik igénybe, és az utasforgalom is folyamatosan növekszik – tudtuk meg Berke Zoltántól, a társaság személyközlekedési igazgatójától. – Pozitívum, hogy az arra közlekedő járatok – így például a 8E és a 8C jelzésű autóbuszok, illetve utasaik – számára egy olyan komplexum áll a rendelkezésre, amely nagyban javította az ottani közlekedés színvonalát. Ahhoz azonban, hogy a közlekedés pólusa a Kovács Károly térről a Kertvárosba helyeződjön át, több helyen útkorrekciókat szükséges végrehajtani. Fontos tudni, hogy 2006. június 16-tól, a 10-es gyorsjárat az Éva cukrászdánál nem, hanem a Kosztolányi úti megállónál áll meg, így talán valamivel lerövidül majd a járat menetideje. (Zala-Lap Kft.)
Tartalom megosztása: