Túl a szerződéskötésen
Annak, hogy most néhány emberben kételkedés fogalmazódott meg kettős oka van – mondja a polgármester. – Az egyik a gazdasági válság, mivel a mélyparkoló finanszírozásánál 70 százalék az önrész és csak 30 százalék az állami támogatás. A másik ok, hogy megijedtek a kereskedők, hogy hosszabb ideig tarthat az építkezés, mint amennyi az üzleti szempontjaik szerint elfogadható lenne.
Úgy gondolom, két lehetőség van: marad a program jelenlegi formájában, hiszen a város hosszú távú érdeke, hogy a parkolási rend a piac térségében szervezett legyen és az ott működő intézmények, és piacosok számára megfelelő megoldás szülessen. A másik variáció az, hogy kezdeményezzük ennek az egy tételnek a kicserélését és valahol máshol – azért közel a piachoz – felszíni parkolót alakítunk ki. Megjegyzem, ennek is komoly költségigénye van.
Természetesen azt is vizsgálni kellene, hogy egy elfogadott pályázatnál mennyi veszteséget okozna egy programcsere. A műszaki szakemberek egyértelműen úgy foglalnak állást, hogy meg kell valósítani a mélyparkolót, mert nem biztos, hogy még egyszer lesz még alkalom a megvalósítására – teszi hozzá dr. Gyimesi Endre.
– A program megvalósítására létrehozott Város-rehabilitációs Kft., ügyvezetője december közepén nyugdíjba megy. Hogyan alakul a cég jövője?
– Sziráki István döntéséről van szó, a következő közgyűlés, pedig egy átmeneti megoldást javasol elfogadásra.
– Mit jelent ez pontosan?
– Doszpoth Attila, a Városfejlesztő Zrt. vezérigazgatója 2010. június 30.-ig kettős feladatot lát el, így a Város-rehabilitációs Kft., ügyvezetői munkáit is. Aztán áttekintjük majd mind a két céget és elképzelhető, ezek összevonása jövőre.
(Zala-Lap, V. Zs.)
Tartalom megosztása: