Vág-völgyi vágtán

2013 április 24 - szerda
Vág-völgyi vágtának neveztük el azt a háromnapos kirándulást, amit a „Határtalanul” című pályázaton nyertek a hetedikes landorhegyisek. Én is részt vettem ezen a túrán Szlovákiában.

Március 13-án szerda reggel indultunk az iskola parkolójából. Nagyon izgatott voltam, féltem az ismeretlentől, de kíváncsiságom hamar legyőzte ezt az érzést, és vidáman ültem fel az autóbuszra. Gyors útbaigazítás után elindultunk, és a busz sebesen vette a kilométereket.

A három nap alatt számos nevezetes helyen jártunk, és sok nemzeti jelképet kutattunk fel. Voltunk például a deáki templomban, amelyet 1000-ben alapítottak, a bencések itt írták a Halotti Beszédet, s innen került elő a Pray-kódex.

Galántán megtekintettük azt a helyet, ahol Kodály Zoltán a gyermekkorát töltötte. Jártunk Pöstyénben, Nagycétényben.

Itt találkoztunk a partneriskola tanulóival, akikkel közösen részt vettünk a március 15-i ünnepségen, és vetélkedtünk a nemzeti jelképekből. Nagyon jó hangulatban teltek a közös programok, ez jó lehetőség volt ismerkedni a határon túl élő diáktársakkal.

Utunk során jártunk még Dévényben, lesétáltunk a Duna partjára. Pozsonyban emlékeztünk Aulich Lajosra és Batthyány Lajosra. Láttuk a Roland-kutat és a Mihály-kaput, s megtudtuk, hogy itt őrizték a mohácsi csata után a magyar koronát. Bősön, a duzzasztógátnál egy kis földrajzban is lehetett részünk. Valamint koszorút helyeztünk el az aradi vértanúk emléktáblájánál.

Végül meg kell említenem Csákházát, ahol a szállásunk volt. Vidám, jó hangulatú estéket töltöttünk el rajzversennyel beszélgetéssel egybekötve, és jól kipihentük fáradalmainkat.

Március 15-én este érkeztünk haza. Az iskola előtt szülők sokasága várt ránk. Fáradtan de tele élményekkel szálltunk le a buszról.

Egy életre szóló emléket kaptunk ezen a kiránduláson, amelyet soha nem feledünk el, s történelmi ismereteink is bővültek, színesedtek ezáltal.