keresés a weboldalon

Zalaegerszeg az Utazás 2011 szakkiállításon: A legtöbben a fürdőkről ismerik városunkat

Zalaegerszeg címer
Hírek

Zalaegerszeg az Utazás 2011 szakkiállításon: A legtöbben a fürdőkről ismerik városunkat

2011 április 02 - szombat
A megkérdezettek többsége fürdőiről ismeri Zalaegerszeget. 49,6 százalékuk járt is már városunkban. Egyebek mellett ezek is kiderülnek azokból a kérdőívekből, melyeket a Tourinform iroda munkatársai töltettek ki a látogatókkal az Utazás 2011. szakkiállításon. Tizenharmadik alkalommal jelent meg a helyi Tourinform iroda az ország legnagyobb turisztikai seregszemléjén. Ezúttal Zala megyével és az AquaCityvel közösen állítottak ki 30 négyzetméteren. A tapasztalatokról, valamint a kérdőíves felmérés eredményéről sajtótájékoztatón számoltak be.

– A kérdőívek elemzéséből egyértelműen kiderül, hogy Zalaegerszeg egyik fontos vonzereje a turisztika. Jelentős iparággá nőtte ki magát városunkban a turizmus, ami annyit jelent, hogy érdemes befektetni ide, érdemes fejleszteni ezt a területet – így kezdte a sajtótájékoztatót Gyutai Csaba polgármester, majd ismertette a kérdőíveken szereplő kérdéseket, és az azokra adott válaszokat.

Arra a kérdésre, hogy „Mi jut eszébe Zalaegerszegről?”, a válaszadók döntő többsége az AquaCityt és a termálfürdőt jelölte meg. Második helyet kapott a sport, harmadik helyre pedig a táj és a természet került. A megkérdezettek 22 százaléka rokonokhoz, barátokhoz érkezett Zalaegerszegre, 21 százalékuk a fürdés kedvéért választotta célállomásul városunkat, míg 16 százalék csupán átutazóban járt nálunk. Továbbra is probléma, hogy a Zalaegerszegre látogatók 47 százaléka mindössze egy napot tölt el itt. Éppen ezért fontos feladat, újabb programokkal, szolgáltatásokkal hosszabb maradásra bírni a vendégeket, hangsúlyozta a polgármester. Kitért arra is, hogy egyre sürgetőbb igény egy minőségi szálloda létrehozása a városban. Ezt bizonyítja az is, hogy arra a kérdésre, miszerint hol szálltak, vagy szállnának meg Zalaegerszegen, a többség a szállodát jelölte meg.

Pereszteginé Szabó Júlia, a Tourinform iroda vezetője örömét fejezte ki, hogy az Utazás 2011 szakkiállításon közel kétszer annyian töltötték ki kérdőívüket, mint egy évvel korábban. A 32 ország 600 kiállítóját felvonultató seregszemlére ezúttal 60 ezren voltak kíváncsiak. A zalai standot is sokan felkeresték, köszönhetően a népi iparművészeknek, akik ezúttal is vendégei voltak a Tourinform irodának, de nagy érdeklődés mutatkozott az AquaCity iránt is.

Kugler László, a Strand Kft. ügyvezetője arról számolt be az újságíróknak, hogy három területen terveznek komolyabb változtatást az AquaCityt illetően. Az előző évekhez képest háromszor több forrást kívánnak marketing munkára fordítani. Előtérbe helyezik az Internetes megjelenéseket, de jelen lesz a zalaegerszegi élmény- és csúszdapark a közösségi oldalakon is. Mindezek mellett az akciós napoktól, és a szórakoztató programoktól várják a vendégszám emelkedését.

A sajtótájékoztató keretében sorsolták ki a kérdőívet kitöltők között meghirdetett nyereményeket. A fődíjat – egy hosszú hétvégét a Göcsej Palatinus Étterem és Panzióban, valamint 2 főre szóló aquapark belépőt – a budapesti Szakra Mónika nyerte.

– frau –

Fotó: Seres Péter  

Tartalom megosztása: