Zalaegerszeg

Kellenek a parkolók

Zalaegerszeg címer
Hírek

Kellenek a parkolók

2006 február 01 - szerda
A kohéziós alap közel 150 millió euró értékű támogatása révén többek között új nyomvonalon épül meg a Bagod és Zalaegerszeg deltavágány közötti vonalszakasz, valamint a Hodos-Bajánsenye-Zalaegerszeg-Boba szakaszon villamos felsővezeték készül.

Minderről a közelmúltban írt alá uniós támogatási szerződést a MÁV ZRt. A beruházás keretében új helyen készül el a Zalaegerszeg-Ola megállóhely, és három új híd is épül. Az Andráshida és Zalaegerszeg deltavágány (Zalaegerszeget elkerülő vonalszakasz) közötti szakasz hazai költségvetési forrásból valósul meg, ez utóbbi beruházást a város önkormányzata is támogatja. Sziráki István városfejlesztési osztályvezető szerint rendkívül fontos, jövőt befolyásoló vasútfejlesztésről van szó. Arról, hogy a Triest-Kijev európai V. korridor Zalaegerszegen megy keresztül. Az önkormányzat nem kis erőfeszítéssel érte el, hogy a fővonal ne az olai házak között húzódjon, hanem új nyomvonalon.

– Tavasszal elkezdődik az építkezés, először a töltés, majd a sínfektetés. 2007 végére villamosított vasútvonal lesz Zalalövőtől Bobáig. Ugyanakkor új pályaudvar egyelőre nem épül, a régi olai megálló átkerül az ifjúsági centrum melletti részre – mondja Sziráki István és hozzáteszi: – Persze, ha van egy nemzetközi vasúti fővonalunk, előbb-utóbb felmerül egy új vasúti pályaudvar megépítése és ugyanilyen, izgalmas kérdés lehet, hogy mi lesz a jelenlegi sorsa. De ezek csak távlati gondolatok.

– Tárgyalásokat folytattak Zalaegerszegen is golfpálya építéséről az elmúlt évben. Információink szerint mégis Kehidakustányban kezdődik a munka rövidesen, ír befektetők közreműködésével. Lemaradtunk valamiről?
– Valóban, mi is tárgyaltunk golfpálya építéséről, de nem ír befektetőkkel. Azok a tárgyalások nem vezettek eredményre. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy egy későbbi időpontban nem lesz ilyen beruházás Zalaegerszegen.

– Képviselőkkel beszélgetve, az egyik legfontosabb kérdésnek a parkolás megoldását tartják a belvárosban. Épül az idén kútgarázs?
– Az önkormányzatnak foglalkoznia kell a parkolási problémákkal, hiszen évről évre nő az autók száma. Mindenki egyetért azzal, hogy legyen autómentes belvárosunk, mégis mindenki be akar menni az autójával a belvárosba. Elég ellentmondásos a helyzet. Azzal is egyetértenek, hogy legyenek parkolóhelyek, de mindenki azt szeretné, ha ez a szomszéd háza előtt lenne. Ha azt akarjuk, hogy a város fejlődjön, versenyképes legyen, meg kell oldani a parkolást és egyéb közlekedési problémákat. A Kosztolányi úti parkolóházra már három évvel ezelőtt készült terv, ezt 200 millió forintból lehetett volna megvalósítani. Rengeteg helyre kell pénzt tennie a városnak, és igazuk volt a képviselőknek, amikor úgy döntöttek: ha van vállalkozó, aki segít megoldani ezt a kérdést, akkor nekünk együtt kell működnünk vele. Végül hosszú egyeztetés után kialakult egy olyan józan terv Matyéka István közreműködésével, ami megvalósítható, és hasznos lesz a városnak. Az első nagy lépés tehát ez, a másik pedig a kútgarázsok. Tavasszal a Kovács Károly téren és a Balatoni úton talajmechanikai vizsgálatot és próbafúrást végeznek. Ezt követően dönti el a befektető, hogy a végleges szerződés aláírásra kerül-e. Megtudjuk, hogyan működik a technika a zalaegerszegi talajviszonyok között.

– Többszintes társasház épül az Ady utcában. A környéken a forgalmi rend a hónap végétől – részben az építkezés miatt – megváltozik. Nem lesz túl nagy az a ház azon a telken?
– De igen, zsúfolt lesz. Viszont a rendezési tervnek megfelel, így az építéshatóságnak nem volt beavatkozási lehetősége. Csak a vállalkozó önmérsékletével lehetett volna kisebb házat építeni. A többszintes épület olyan magas lesz, mint a „Dél Hercegnője”. Úgy vélem, több vonatkozásban is felül kell vizsgálni a rendezési tervet.  (Zala-Lap Kft., V. Zs.)

Tartalom megosztása: