Osztálykirándulás

2013 május 31 - péntek
Az idei osztálykirándulás alkalmával két napot töltöttünk a Balaton-felvidéken. Zalaegerszegről indultunk és a Balaton északi partján Balatonfüredig jutottunk el.

Nagyon tetszett a busz, amin utaztunk, sokan hihették, hogy amerikai turisták vagyunk. Első állomásunk a Szigligeti vár volt. Itt nagyon jól éreztük magunkat, miközben felfedeztük a várat. Izgalmas volt, bár a rengeteg szúnyog megnehezítette a feljutást. Az idő remek volt, a kilátás fantasztikus. Innét a Salföldi Majorba vezetett utunk, ahol őshonos magyar állatfajtákkal ismerkedhettünk meg testközelből: szürke marhák, mangalicák, rackajuhok, libák, kacsák és magyar kutyafajták csábítottak bennünket maradásra. De mentünk tovább Monoszló határába, ahol a Hegyestű nevű egykori vulkán lenyűgöző látványa fogadott bennünket. Miután felmentünk a vulkán tetejére csodás panoráma tárult elénk a Káli-medence tanuhegyeivel.
Sajnos a zánkai Haditechnikai Parkot csak a kerítésen kívülről lehetett megnézni, pedig a fiúkat nagyon érdekelte volna a kiállatott hadi gépek, repülők sokasága.
Miután megérkeztünk Tihanyba, először elfoglaltuk a szállásunkat – szuper volt-, majd kisvonattal tettünk egy kört a Tihanyi-félszigeten. Nagyon tetszett mindenkinek. Vacsoráig a szabadidőparkban játszottunk.
Másnap aztán gyalogosan fedeztük fel a félsziget nevezetességeit: Bencés Apátság, Levendulaház, visszhang-domb, gejzírkúpok, zegzugos kis utcácskák szuvenír boltokkal. Közben még egy idősebbekből álló kínai csoport is csatlakozott hozzánk. Ők bennünket fényképeztek, mi meg őket. Egyébként nagyon kedvesek voltak. Később aztán átmentünk Balatonfüredre. Itt nem sokat időztünk, mert ugyan  szép kis település, de nagyon drága.
Hazafelé még megálltunk Badacsonyban. Itt megmártóztunk a  vízben, igaz hogy csak térdig, de mi ezt is nagyon élveztük.
Összességében nagyon tetszett a kirándulás, igazán jól éreztük magunkat.