Szűk a pálya
– Még az idei nyáron megtörténik az Ebergényi bekötőút teljes pályaszélességű aszfaltozása mintegy 450 méter hosszban. A közműépítő cégek megrendelésére végezzük továbbá az úgynevezett reptéri út aszfaltozását, de csak azon a szakaszon, ahol vezetéképítés volt. Két nagyobb feladatunk is akad. Az egyik az Ola utcában, ahol a városlakók nagy örömére, megújul október végéig az Interspar és a Helikon utca közötti szakasz – újságolja az igazgató. – Teljes pályaszélességű aszfaltozással szolgálunk végleges, jó megoldást az útszakasznak. Amennyiben sikerül pluszforrást rendelnünk a közműberuházásban rendelkezésre álló forintokhoz, tervezzük megemelni a szegélyeket is.
A Becsaliban élőknek azonban nem tartogat jó hírt Halász Tibor. Igaznak bizonyul az a mendemonda, miszerint hiába várták a lakók, nem aszfaltozzák le idén a Becsali utat.
– Egy 1,7 kilométer hosszú szakaszról van szó Becsaliban. Ennek első egy kilométerén nagyjából a helyükön vannak a közművek. Kiemelt szegély és járda készült néhány éve, vagyis elvileg aszfaltozható volna az útpálya. A fennmaradó 700 méteres szakaszon viszont szűk a pálya, az út melletti területeket beépítették az ott élők. Fontos lenne a rézsűk rendezése, jobb oldalon közműkiváltások célszerűek, feltétlenül szükséges emellett a belvízelvezetés megoldása a területen, ami városi feladat – beszél a problémákról a vezetőhelyettes. – A zártszelvényű csapadékcsatornát – a közműtelítettség miatt – csak az útpálya bal oldalán lehet elhelyezni, és hiányzik a kiemelt szegély, valamint a járda is az út mellől. Amíg Zalaegerszeg önkormányzata nem végzi el az említett szükséges beavatkozásokat, addig nem érdemes, sőt nem szabad aszfaltozni! – szögezi le Halász Tibor. – Kettőszázmilliós nagyságrendű munkáról lenne szó, amire jelen pillanatban nincsen pénze a városnak. Kénytelenek vagyunk tehát várni! Áthidaló megoldásként saját forrást igyekszünk hozzátenni Becsaliban a közműberuházásban rendelkezésre álló kerethez.
– Mit jelent mindez?
– A jelenlegi költségvetés 6 centiméternyi aszfaltra lenne elegendő, amennyiben azonban sikerül kipótolnunk a pénzt, 8 centiméterre is futná. Ez sem jelenti majd az optimális állapotot, de közelít az elfogadható viszonyokhoz a meglévő pályaszélességen.
– Mikor várható akkor az aszfaltozás?
– 2009. április végére szeretnénk befejezni a munkálatokat Becsaliban. Tisztában vagyunk azzal, hogy az egyéves csúszás érzékenyen érinti az ott lakókat, és az arra közlekedőket, szükség van azonban a további türelemre. A jelenlegi lehetőségeknél nagyobb műszaki tartalommal fog megvalósulni az úthelyreállítás a szóban forgó szakaszon jövő ilyenkorra – ígéri a Magyar Közút Kht. megyei vezetőhelyettese.
Halász Tibortól megtudtuk azt is, hogy nagy munkára készül a kht. saját felújítási programjának keretében. Régi problémát igyekeznek orvosolni Zalaegerszegen.
Az év végéig teljes szélességben újraaszfaltozzák a 76-os számú főút Balatoni úti felüljárótól a Mártírok útig terjedő szakaszát. Jövőre aztán elindul várhatóan a 76-os főút felújítása és átépítése a haranglábas körforgalomtól egészen Zalacsányig. Ez utóbbi beruházás a Közlekedésfejlesztési Operatív Program (KÖZOP) keretein belül valósulna meg három év alatt. (Zala-Lap Kft., F.M.)
Tartalom megosztása: