Vasúti csomópont Olában?
A szakember elmondta, mindemellett lehetőség nyílna arra is, hogy a rédicsi vasútvonalat egészen az olai megállóig „hozzák be”. Ez azt jelentené, hogy a rédicsi vonalon közlekedő vonatok befuthatnának az olai megállóba, s az utasok átszállhatnának itt a nemzetközi járatokra, amelyekkel egészen a fővárosig utazhatnának. A tervezet a zalaegerszegi lakosok számára mindenképpen pozitívum lenne, ami pedig külön öröm, hogy a MÁV ugyancsak támogatja ezt a koncepciót, és a jövőben elképzelhető akár az olai megálló további fejlesztése is.
– A jelenlegi tervek szerint Olában csak egy személyzet nélküli vasúti megálló működne, ám ha sikerülne erre a pontra a rédicsi vonalat rávezetni, akkor a későbbiekben egy komoly vasúti személyközlekedési „csomópont” épülhetne ki. A megálló fejlesztéséhez minden körülmény adott, így rendelkezünk például megfelelő nagyságú területtel is. A nagyobb utaslétszám fogadására alkalmas olai megálló kialakításának két feltétele van, mégpedig az, hogy elkészüljön a régi vasútvonal helyén az új út, illetve a rédicsi vonalat rá tudjuk vezetni erre a megállóhelyre. Ha ezek teljesülnek, akkor nem lesz semmi akadálya annak, hogy komoly fejlesztéseket valósítsunk meg a város ezen a pontján. A jövőben itt akár egy jelentősebb helyi járatú autóbusz-decentrumot is ki lehetne alakítani.
A kivitelezők már hozzá is fogtak a tereprendezéshez a területen, azaz nagy léptékekben zajlik a munka. Az elképzelések szerint 2008-ban már vonattal utazhatunk ezen a szakaszon, vagyis arra már az olai vasúti megálló is teljes egészében elkészül. A rekonstrukciós munkálatok során a vasút villamosítását szintén elvégzik a szakemberek, de Sziráki István megjegyezte: ez egész biztosan csúszik majd egy esztendőt, vagyis feltehetően ezt csak 2009-ben fogják befejezni.
– Az olai csomópont fejlesztési tervein már dolgoznak a szakemberek, és bízunk benne, hogy pár éven belül tényleg egy komoly közlekedési „bázis” lesz ezen a területen – hangsúlyozta az osztályvezető. (Zala-Lap Kft., S. P.)
Tartalom megosztása: