Nem sikerült a Goldsun értékesítése

Zalaegerszeg címer
Hírek

Nem sikerült a Goldsun értékesítése

2007 június 25 - hétfő
A Goldsun Zrt. „F.A.” megvételére az április 30-i határidővel kiírt pályázatra érdeklődők ugyan jelentkeztek, de komoly vevője nem akadt az ötven főt foglalkoztató hűtőháznak és feldolgozóüzemnek – adta hírül Somogyi Ferenc, a felszámolási eljárás lefolytatásával megbízott TM-Line Kft. ügyvezető igazgatója.

– A bérhűtéssel és -tárolással is foglalkozó vállalatot két részletben hirdettük meg, egyrészt eladásra kínáltuk a saját tulajdonában lévő ingatlanokat, másrészt pedig azt az ingatlancsoportot, amely a felszámolás előtt lett egy bank tulajdona. Ezt az adásvételi szerződést egyébiránt megtámadtuk, a perben a következő tárgyalás szeptemberben lesz. Valószínűnek tartom, hogy e felemás helyzet miatt nem sikerült vevőre találnunk, ezért az ügy a Goldsun javára való rendezése elengedhetetlennek tűnik – tájékoztatott a felszámolóbiztos.

Mint a Zalabaromfi esetében, a Goldsunnál is sikerült egyben tartani és működőképessé tenni a céget a termelés helyreállításával és stabilizálásával. Ebben szerepet játszott az is, hogy az elmúlt év őszétől új, egy kilogrammos kiszerelésű tésztás termékek gyártásába és önálló értékesítésébe kezdtek. Az új termékeket a piac pozitívan fogadta, a töltött gombócféleségekből szinte nem tudnak eleget gyártani, de keresett áru a galuska és a nudli is.

– Az első öt hónapban 600 tonna terméket gyártottunk, amely mennyiség időarányosan csaknem megfelel az éves gazdasági tervünkben meghatározottaknak, ám az értékesítésben van még lemaradásunk. Az értékesítés mutatói azonban várhatóan javulnak, ugyanis az év második felében meglévő vevőkörünket a Family Frost, a Mecsek Füszért, a Pritavit és a Novaco élelmiszer-forgalmazó cégekkel bővítjük, egyúttal újabb vevőket is keresünk – vette át a szót Jáger Lajos, a Goldsun Zrt. „F.A.” vezérigazgatója. – Szeretnénk javítani továbbá hűtőtárolási kapacitásunk kihasználtságán, mert a jelenlegi 1600 tonna helyett az ideális az lenne, ha legalább 2500 tonnát tudnánk lekötni. Szereztünk ugyan új partnereket, a sárvári SáGa Foods Élelmiszer-ipari Zrt., valamint a kaposvári Kométa Zrt. „személyében”, mégsem vált jobban kihasználttá a hűtőtér, mert legnagyobb partnerünknek, a Zalabaromfinak az értékesítés folytán folyamatosan fogynak ki készletei. A problémán várhatóan segít majd, hogy a térségben lévő mélyhűtőtároló megszűnése következtében már most jelentkeztek cégek, és további partnerek is várhatóak.

Jáger Lajos elmondta, elkezdték az International Food Standard  minőségbiztosítási rendszer bevezetését, amelyet várhatóan októberre auditálhatnak. HACCP-rendszert természetesen régóta működtetnek, az újat pedig azért kívánják bevezetni, mert úgy látják, hogy egy elfogadottabb rendszer birtokában sikeresebbek lehetnek a hűtőház értékesítésében.

A vezérigazgató beszélt arról is, hogy a rentábilis működésnek továbbra is akadálya a korszerű energetikai háttér hiánya, ám az átalakításra a felszámolónak nincs lehetősége. Szerinte ezt a beruházást az új tulajdonosnak, szakmai befektetőnek mindenképpen végre kell hajtani.

– A termékszerkezet átalakítását a termelés stabilizálásának illetve felfuttatásának igénye tette szükségessé. Az igényeknek megfelelően a standard tésztás termékeink, a szilvás gombóc, a krokett, a galuska és a nudli kisebb, egy kilogrammos kiszerelésben való gyártásába kezdtünk, valamint négy új gombócfajtával – a szilvalekváros, a szilvatöltelékes, a baracklekváros és a túrótöltelékes gombóccal – jelentünk meg a piacon. A választásunk sikeresnek bizonyult, mivel gyártókapacitásunkat teljes mértékben értékesíteni tudjuk. Az új töltetékféleségeket egyelőre nagyobb kiszerelésben gyártjuk és adjuk el – válaszolt a kérdésre Jáger Lajos.

Hozzátette: az új termékek piaci sikerét látva arra az elhatározásra jutottak, hogy egyrészt a termelés költségeinek rentábilissá tétele érdekében növelniük kell a volument, másrészt bővíteniük kell termékeik körét. Ennek érdekében további termékfejlesztést hajtottak végre, és az idén piacra léptek egy új galuskafajtával. A hagyományos galuskától ez a termék eltérő színével és formájával különbözik. Ezt először egy osztrák vevő számára gyártották, de már hazai cégek is vásárolják. A Pritavit élelmiszer-forgalmazó cégen keresztül szállítják Ausztriába az újféle galuskát, amellyel egyébiránt galuskagyártásuk volumene mintegy 30 százalékkal növekedett. A cseh tulajdonú Novacoval kötött megállapodás révén pedig Csehország és Szlovákia jöhet szóba, mint exportpartner a későbbiekben. A kivitel egyébiránt nem jelentős, termékeik nagy részét belföldön értékesítik.

S amit szeretnének még megkedveltetni a fogyasztókkal, az a sztrapacska és a szintén burgonya alapú dödölle, a zalai régióra jellemző hagyományos népi étel. Mindkét termék nagykereskedelmi forgalmazását megkezdték, így az új tésztaféleségek biztosan ott vannak már az üzletek polcain, valamint megtalálhatóak a vendéglátóhelyek kínálatában.
Jáger Lajos szerint a változó piaci igények követéséhez elengedhetetlen a termékfejlesztés, amely egyidejűleg javítja a termelés gazdaságosságát is. Éppen ezért fejlesztési céljuk most a derelyeféleségek gyártása, amely mint mondja, beleillik termékskálájukba, gépeik azonban nem korszerűek hozzá, így ennek megvalósítását majd az új tulajdonosnak javasolják. (Zala-Lap Kft.)

Tartalom megosztása: