Kihelyezett terminálok városszerte
Boczkó Attila, a Keresztury-könyvesbolt üzletvezetője szerint a kihelyezett számítógép egy külön sziget, melyet fiatalok is és idősek is gyakran felkeresnek, s nem ritka, hogy „sorban állás” van a terminál előtt. Az üzletvezető elmondta, hogy a tapasztalatok szerint a diákok leginkább levelezésre használják a gépet, mert sokszor az üzletben több lehetőségük és idejük van rá, mint az iskolában. Nem ritka azonban az sem, hogy valaki konkrétan kutatási céllal megy, sőt a munkanélküliek közül is sokan felkeresik, hogy az interneten álláshirdetéseket nézzenek. Amit hiányolni szoktak, az a nyomtatási lehetőség. Lehet, hogy a jövőben át kellene gondolni egy ilyen irányú fejlesztést is.
Gál Csaba, a Hotel Balaton szállodavezetője szintén pozitív lépésnek tartja a város kezdeményezését. Mint mondta, kezdetben a zalaegerszegiek közül kevesebben mertek betérni a szállodába internetezni, mert úgy hitték, hogy azt csak a vendégek használhatják. Mára azonban már kialakult törzsközönsége van a terminálnak, akik a hét meghatározott napjain rendszeresen bejárnak információs oldalakat nézni, vagy levelezni. A turisták pedig főleg a programajánlókat, közlekedési információkat keresik, vagy e-mailt írnak a rokonoknak.
Ez utóbbira szinte minden helyszínen tudnának példát mondani az ott dolgozók. Gyakori, hogy nyugdíjas szülők, külföldön élő gyermekeikkel tartják így a kapcsolatot, s a drótpostán érkező fotókon figyelik, hogy mennyit nőtt az unoka. A Kertvárosban vagy a Landorhegyen elhelyezett gépek pedig nagy segítséget nyújtanak a környéken élőknek, munkát vállalóknak és a gyesen lévőknek, hiszen ha nincs otthon, vagy a munkahelyen internetes hozzáférésük, akkor sem kell a belvárosig elmenniük a szükséges információért.
Tartalom megosztása: