A fordulat éve az AquaCity-ben
– A zalaegerszegiek a korábbi évekhez képest sokkal nagyobb számban, 67 százalékkal többen keresték fel az AquaCity-t, és ez lett a város igazi strandja – mondta Gyutai Csaba polgármester. – Azt is mondhatni ez lett a város tengerpartja, hiszen sok esetben jóval melegebb vizet kaphattak a látogatók, mint a tengerparton és nem utolsósorban jóval olcsóbban. Úgy vélem, hogy ebben a szezonban a zalaegerszegiek végképp megszerették az AquaCity-t.
A rossz idő dacára összesen 13 százalékkal nőtt a vendégek száma: idén 65 ezer 328 látogatója volt az AquaCity-nek; ennél többen utoljára 2008-ban voltak. A sikerhez hozzájárult az új marketing-stratégia is – mindenekelőtt az internetes megjelenés. Ez elsősorban a külföldiekhez jutott el – hatására 38 százalékkal nőtt főleg az osztrák és német látogatók száma. Szerepet játszottak a népszerűség növekedésében a különböző akciók is – a zalaegerszegiek a szezonban összesen 25 millió forintnyi kedvezményt vettek igénybe – ez 74 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest.
Sikerült egyensúlyba hozni a gazdálkodást is: egytizedével csökkentek a kiadások; a 100 millió forintos bevétel fedezte a költségeket.
– Most az volt a cél, hogy stabillá tegyük az AquaCity gazdasági helyzetét – hangsúlyozta Doszpoth Attila alpolgármester. – A teljes stabilitás megteremtése még eltarthat egy-két évig. Természetesen fontos a fejlesztés is, hiszen egy ilyen létesítményben legalább négy-ötévente frissíteni kell az élményelemeket. Erre is odafigyelünk, de most, hangsúlyozom, a stabilitás a legfontosabb – fejezte be az alpolgármester.
Ami a következő szezont illeti: marad a bevált marketing-arculat, és lesznek újdonságok is – erről azonban bővebbet egyelőre nem árultak el.
yr
Tartalom megosztása: