A vendég a tét
Az előző évekhez képest jelentős változás volt, hogy a mostani megmérettetésre nem az egyes vendéglátóhelyek pályáztak, hanem a lakosság nevezhette be a versenyre az üzleteket ajánlószelvény segítségével. A felhívás népszerű volt, hiszen ötszáz kupon érkezett a Polgármesteri Hivatalba. A közönség jelölése alapján így 22 üzlet került versenybe, akiket az előző hónapokban egy háromfős zsűri látogatott végig. Ahogy eddig is tették: volt, ahol kávéztak, volt, ahol ebédeltek vagy vacsoráztak, s közben szigorúan figyeltek és bíráltak.
Nézték a kiszolgálást, az üzlet külső és belső stílusát, elrendezését, nevét. Illetve az étlap milyenségét, minőségét, az ízeket, sőt még az illemhelyiségbe is ellátogattak. Hiszen mindenki tudja, hogy ahol a mosdó nem megfelelő állapotú, ott az egész vendéglátással vannak problémák.
A zsűri elnökének ebben az esztendőben Zámbó Tibort, a hévízi Hotel Carbona vendéglátás-igazgatóját választották, kísérői pedig Csiszár Zoltánné, (a Páterdombi Szakképző Intézet oktatási kabinetjének vezetője) és Molnárné Raposa Irén, (a Zala Megyei Múzeumok Igazgatósága PR- és sajtóosztályának vezetője) voltak.
A verseny két kategóriában zajlott: „étterem” és „kávéház-cukrászda”. A zsűri pontozása alapján, étterem kategóriában a Centro étterem, kávéház kategóriában pedig a Joy Cafe bizonyult a legjobbnak, ők kapták meg az „Év Vendéglátóhelye” feliratú réztáblát.
A lakosság által leadott szavazatok alapján a közönségdíjas az Arany Bárány étterem és a Kondor cukrászda lett. A zsűri ezen kívül különdíjban részesítette a Kiskondás éttermet (a belső tér kialakítása, a megbízható vendéglátás és az állandó megújulásra való törekvés miatt), a jánkahegyi Gyuri csárdát (a magyar és zalai gasztronómiai hagyományok ápolása, az érdekes étlap és a rendelkezésére álló környezet értékeinek kihasználása miatt) és a Kiskakas éttermet (a legszebb terasz kialakításáért és a vendégek legudvariasabb kiszolgálásáért).
Zámbó Tibor elmondta, hogy az összehasonlítás nem volt könnyű, és sokat gondolkodott a zsűri a pontszámokon, mert nagyon sok a jó színvonalú, ám különféle stílusú vendéglő és kávézó. Így nehéz eldönteni, hogy mit mihez mérjenek. Amire mindenkinek felhívta a figyelmét, az a kiszolgálás: egy pincérnek ugyanis udvariasnak, de nem alázatosnak kell lennie, s fontos, hogy hogyan használja ki a rendelkezésére álló teret. Nem illik például kezét az asztalra tenni, míg felveszi a rendelést.
Éttermek esetében pedig az étlapra kell odafigyelni. Sokan esnek ugyanis abba a hibába, hogy túl széles étlappal várják a vendégeket, ami lelassítja a főzés és kiszolgálás folyamatát. Inkább legyen kevesebb étel, ám az cserélődjön gyakrabban, s az sem árt, ha évszakoknak megfelelő kínálattal várják a látogatókat.
A zsűri elnöke kiemelte, hogy mint minden verseny, ez is egy adott állapotot tükröz. De a kritika mindenképpen az üzlet fejlődését kell, hogy szolgálja, hiszen ebben a játékban a „vendég a tét”! (Zala-Lap Kft., P. P.)
Tartalom megosztása: