Göcseji-Mártírok úti csomópont – megvolt a műszaki átadás
2011 szeptember 22 - csütörtök
Lényegesen javult a közlekedési helyzet, amióta szeptember elején – némi késéssel – végre megindult a forgalom a 240 millió forintért átépített Göcseji- Mártírok úti kereszteződésben. Az elmúlt hetek „próbaüzeme” után a szemlebizottság rábólintott a csomópont hivatalos, de egyelőre csak ideiglenes forgalomba helyezésére.
Új útburkolati jelek, új lámpák, új forgalmi rend – lassan megszokják az autósok az átépített csomópontot. A forgalmi rend sok mindenben változott:
könnyebbség, hogy a Mártírok útjáról balra nagy ívben ki lehet kanyarodni a Göcseji útra. A városháza útépítési és közlekedési csoportvezetője, Kámán István elmondta: ezt a lehetőséget azért teremtették meg, mert – a Kossuth utca tehermentesítése érdekében – erre terelik az érintett távolsági buszokat.
Az autósoknak arra a panaszára, hogy aki a Mártírok útjáról jobbra kanyarodna a Göcseji útra, gyakran beragad a megállóba beálló helyijáratú busz mögé, Kámán József azt felelte: mindössze napi 30 járatról van szó, és hamarosan kialakítják a még hiányzó buszöblöt.
könnyebbség, hogy a Mártírok útjáról balra nagy ívben ki lehet kanyarodni a Göcseji útra. A városháza útépítési és közlekedési csoportvezetője, Kámán István elmondta: ezt a lehetőséget azért teremtették meg, mert – a Kossuth utca tehermentesítése érdekében – erre terelik az érintett távolsági buszokat.
Az autósoknak arra a panaszára, hogy aki a Mártírok útjáról jobbra kanyarodna a Göcseji útra, gyakran beragad a megállóba beálló helyijáratú busz mögé, Kámán József azt felelte: mindössze napi 30 járatról van szó, és hamarosan kialakítják a még hiányzó buszöblöt.
Változás az is, hogy – a Kertvárosból érkező forgalom gyorsabb áteresztése érdekében – kiegészítő lehetőséget is teremtettek a jobbra kanyarodásra. Egyrészt telezöldnél – amikor egyenesen, a Mártírok útja felé és jobbra a Göcseji útra – szabad az út. Ekkor villogó sárga lámpa figyelmeztet, hogy kanyarodáskor gyalogosokra és kerékpárosokra kell számítani. Másrészt lehet csak jobbra kanyarodni – ezt egy kiegészítő lámpa mutatja. A próbaüzem tapasztalatai azonban azt mutatják: sokan elmélázzák ezt a zöldet, így a kanyarodósávban ugyanúgy feltorlódnak a járművek, mint korábban, az átépítés
előtt.
A lámpák beállítását – a forgalom mérése mellett – mindenesetre még finomítják a szakemberek.
yr
Tartalom megosztása: