Halálos rohanás
Az országos adatok tükrében arra voltunk kíváncsiak, miként alakult a baleseti statisztika megyénk útjain 2007 első félévében?
– A 2006 és 2007 első félévi baleseti adatokat összevetve elmondható, hogy a változások mind a balesetek súlyossági fokát, mind a sérülések súlyosságát tekintve vegyes képet mutatnak. Míg a halálos balesetek száma 10 százalékkal csökkent megyei viszonylatban, addig a súlyos sérüléses balesetek száma 13,5 százalékkal, a könnyű sérüléssel járó események száma 4,8 százalékkal emelkedett. A Zalaegerszegi Rendőrkapitányság illetékességi területén sajnos növekedés mutatkozik a halálos kimenetelű baleseteket tekintve, de a súlyos és könnyű sérüléses esetek száma is nőtt, 47,4 illetve 20,4 százalékkal – szolgált válasszal Csizmazia Péter, a Zala Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóreferense.
Ami a pontos számokat illeti: 2006 első hét hónapjában Zalaegerszegen és környékén 10 halálos kimenetelű közlekedési baleset történt. Idén ez a szám 11-re nőtt. A megye útjain viszont a 2006. július végi 22 halálos áldozattal szemben idén 18 ember vesztette életét. Súlyos baleset Zalaegerszegen és vonzáskörzetében tavaly 38, idén 56 történt augusztusig, 46, illetve 63 személyt érintően. A megye útjain tavaly 155-en, idén eddig 169-en sérültek súlyosan közúti balesetben.
– A legjelentősebb baleseti ok megyénkben továbbra is a sebesség helytelen megválasztása. Gyorshajtás miatt következett be a balesetek 39,5 százaléka – tájékoztat Csizmazia Péter. – 19 százalékban az elsőbbség meg nem adása vezetett balesethez, de hasonlóan gyakori baleseti ok a menetirány-változtatás szabályainak megszegése. Az említett okokból kifolyólag következett be a balesetek közel háromnegyed része (71,5 százaléka). A 18 halálos baleset közül 12 esetben ugyancsak a sebesség helytelen megválasztása vezetett tragédiához.
A balesetek kétharmad részét továbbra is a személygépkocsi-vezetők okozzák. A rangsorban második helyen a tehergépjárművek vezetői állnak 8,3 százalékos részvételi arányukkal. A harmadiktól az ötödik helyig pedig gyakorlatilag azonos részarányokkal a gyalogosok, kerékpárosok és segédmotort vezetők találhatók. Őket követik hatodik helyen a motorosok – folytatja a sajtóreferens.
Ez utóbbi adat igencsak ellentmond az országos statisztikának, miszerint a motorkerékpárosok okozta balesetek száma közel 30 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbi adatokhoz viszonyítva. Jól állunk az ittas vezetők okozta baleseteket illetően is! Míg országos viszonylatban 2006. első félévéhez viszonyítva 11 százalékkal több balesetet okoztak ittas vezetők, Zalában 2007 első hét hónapjában 32,8 százalékkal, 64-ről 43-ra csökkent az általuk okozott balesetek száma. (Zala-Lap Kft.)
Tartalom megosztása: