Igények és lehetőségek
Kifejezett igény mutatkozik arra, hogy a C1-es járat ismét közlekedjen a Hegyalja utcában. Lehetséges-e ez? – szólt az egyik kérdés. A válasz szerint a C1 a Kertvárosból, több utcát is érintve, az andráshidai iparterület irányába szállította az utasokat. Míg a ruhagyár komoly foglalkoztató volt, többen vették igénybe az említett utca megállóját. Azonban a gyár bezárása óta megváltoztak az utazási irányok, többen veszik igénybe a Landorhegyen a járatot, ezért döntöttek úgy a Volánnál, hogy a Kertváros és a Landorhegy összeköttetésével oldják meg az utaztatást. Németh Csaba megjegyezte, hogy a tapasztalatok szerint a napi bevásárláshoz a Köztársaság útján leszállnak azok is, akik a Hegyalja úton laknak, és gyalog mennek a boltból haza. A felvetéssel ellentétben a 8E járat nem szűnt meg, reggel 5 óra 15-től este nyolcig közlekedik. Egy átfogó utasszámlálás után döntöttek úgy, hogy este már kihasználatlan ez a járat. Többen felvetették a menetrend módosítását, erre a felvetésre azt mondják, hogy minden javaslatot megvizsgálnak, nyitottak a Volánnál a javaslatokra.
Az utazó kertvárosiak szerint a buszok alulfűtöttek a téli időszakban. Ez a távolsági buszokon gond lehet, ismeri el Németh Csaba, és igazán nem is fordulhat elő. De a helyi járatokon, ahol kétpercenként több ajtó nyílik ki, a téli hónapokban nehéz a meleget biztosítani. A bevásárlóközpontok jobb megközelíthetősége is felmerült. Tudni kell, hogy Zalaegerszegen egyedül a kertvárosi városrészből lehet autóbusszal eljutni a Tesco-ig. A többi igényt pedig vizsgálni fogják. Egyetértett Németh Csaba azzal a felvetéssel, hogy ne csak egy helyen lehessen Egerszeg-kártyával bérletet vásárolni. Vizsgálják ennek a technikai feltételeit. Arról van szó, hogy a kártyával kedvezményesen váltható a bérlet, a különbözetet az önkormányzat megtéríti a vállalatnak. Ezért a cégtől szigorú nyilvántartást követelnek: egy Egerszeg-kártyával, csak egy bérlet vásárolható. A tervek szerint a városban három helyen lehet majd vásárolni a kedvezményes kártyával. Izgalmas kérdésként merül még fel, hogy a kertvárosi decentrumból indokolt-e „diák helyi járat” indítása a Páterdombra. Ez a felvetés azért is aktuális, mert fél éven belül indul az oktatás a Térségi Integrált Szakképző Központban. Ha lesz igény, és az adatok azt mutatják, hogy megfelelő létszámban kihasználnák a járatot, a Volán társaság ezt meggondolná.
A kimaradt járatok számának csökkenését is kérik a kertvárosiak. Megfogalmazódtak még járatbővítések, a bővebb tájékoztatás szükségessége, az autóbuszok tisztasága, a sofőrök udvariasságának hiánya, és sorolhatnánk tovább az embereket érdeklő megjegyzéseket. Mindezek tisztázására sor kerülhet a közeljövőben megrendezésre kerülő lakossági fórumon. (Zala-Lap Kft., V. Zs., P. K. E.)
Tartalom megosztása: