Jó ötlet kell!
Fedor Vilmos elmondta, a nyolcvanas évek közepén nehéz gazdasági helyzetben volt az akkor még 218 ezres Miskolc. Elvesztették az emberek a jövőbe vetett hitüket, a fiatalok elhagyták a várost, a lélekszám 178 ezerre csökkent. Újra kellett fogalmazni egy várost, az értékeit, a jövőképét. Hogy ez mennyire sikerült jelzi, hogy Pécs mellett komoly esélyük volt az Európa kulturális fővárosa cím elnyerésére. Ehhez szükség volt összefogott, világos célokat megfogalmazó kulturális javaslatokra. Kulturális alapú városfejlesztésbe fogtak.
Jó ötlet kell – hangsúlyozta -, amely mögé megteremthető a város közössége. Ilyennek említette a téli kocsonyafesztivált, melynek költségeit szponzorok vállalják, az operafesztivált, ennek megrendezéséhez a költségek felét állja az önkormányzat. Szólt Fedor Vilmos arról, hogy számos hírességet nyertek meg egy-egy rendezvény „arcának”, hogy rockmúzeumot szeretnének létrehozni. Mesélt Mancs szobráról (az életmentő kutyának még életében állítottak szobrot), melyet imádnak a fiatalok, és kedvenc találkahelyük lett.
Miskolc alpolgármestere szerint a kultúrának hatása van a gazdaságra, a turizmusra. Meg kell találni a közös pontokat, és végiggondolni „amivel el lehet adni egy várost”. Miskolcon mindez azért sikerült, mert a szakma képes volt félretenni a politikai különbözőségeket, és a várospolitika mentén hozott létre példaértékű együttműködést. (Zala-Lap Kft.)
Tartalom megosztása: