keresés a weboldalon

Megfelelni az elvárásoknak

Zalaegerszeg címer
Hírek

Megfelelni az elvárásoknak

2008 december 17 - szerda
Speciális gazdasági társaság a VG. Kft., melyet az önkormányzat kötelezően ellátandó feladatokra hozott létre. Így, amikor egy-egy év munkáját, a feladatokat, eredményeket vesszük számba, több oldalról kell a kérdést megvilágítani. Az azonban biztos, hogy a cégnek sokféle elvárásnak kell megfelelnie: a gazdaságin túl a tulajdonosi (önkormányzati), lakossági és szakmai elvárásnak. Mint Nagy András ügyvezető igazgató mondja, alapvető, hogy eredményesen gazdálkodjon a cég, hiszen ezzel tudja megújítani önmagát és biztosítani a jövőt.

– Nálunk költségvetési keretek kapcsolódnak a tevékenységi kör ellátásához, vagyis az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződésekben meghatározott feladatokat végezzük el, ez árbevételünk mintegy 60 százalékát adja, a többi egyéb munkából és annak bevételéből származik. Az idei évben a tulajdonosi elvárás felénk a minőségi munkán kívül az eredményes gazdálkodás biztosítása volt.

Hatékonyabb működésre sarkalltak bennünket is, akárcsak a többi céget, és így a korábbinál eredményesebb évet várt el az önkormányzat. Gazdálkodásunk az elvárásnak megfelelően alakult, árbevételünk várhatóan meghaladja a tavalyi éves bevételt. Reményeink szerint az utóbbi évek egyik legeredményesebb évét zárjuk – mondja Nagy András.

– Ennek fő oka a hatékonyság növelése, munkaszervezés átalakításával és olyan technikák, technológiák bevezetésével, ami a korábbi években nem volt gyakorlat. Közös beszerzési rendszert alakítottunk ki a többi önkormányzati cégekkel, ennek a második félévben már érezhető volt a hatása, ezenkívül a pénzügyi tevékenység közös szervezése is megtakarítást eredményezett. Segített az üzemanyagárak elmúlt hónapokban történt csökkenése is.

Nagy András hozzáteszi: évek óta azonos költségvetési keretek mellett oldják meg a közszolgáltatási feladatokat, ezek a kegyeleti közszolgáltatás, közterületek takarítása, parkfenntartás és hibaelhárítás. Regisztrált ügyfélszolgálatot tartanak fenn 2004. óta, valamennyi betelefonáló észrevételét, javaslatát, panaszát rögzítik. Jellemző, hogy a telefonálók döntő többsége a szemétszállítással kapcsolatban tesz észrevételt, ez a tevékenység pedig nem a Városgazdálkodási Kft., tevékenységébe tartozik.

– 2004-ben 440-en telefonáltak és mondták el észrevételeiket, illetve fogalmazták meg kéréseiket, 2005-ben 562-en, 2006-ban 625-en hívtak bennünket. Az utolsó két évben lényeges csökkenés következett be, ami annak tudható, hogy megismertük a problémákat, a városrészeket érintő kéréseket, és igyekeztünk megszüntetni a problémás gócokat. Ilyenek voltak a közterületi kaszálással és a közterületi szemétgyűjtő edények ürítésével kapcsolatos panaszok.

Az idén – a Virágos Zalaegerszegért egyre növekvő sikere mellett – országos szinten is komoly elismerést vívtak ki, a területi szakmai zsűri Arany Rózsa-díjban részesítette Zalaegerszeget a Virágzó Magyarországért versenyben (felvételünkön). Nagy András elmondta, nagyon örültek a szakmai díjnak, és ez további új kihívásokat jelent a cégnek. Szeretnének a jövőben is a zalaegerszegiek partnerei lenni és közösen alakítani, formálni a lakókörnyezetet.

(Zala-Lap)

Tartalom megosztása: