Kirándulás határokon át

2016 május 17 - kedd
Szombat kora hajnalban pontosan hajnali fél ötkor volt a találkozó a Zala Pláza parkolójában. Nagyon fáradtan, de annak ellenére mindenki izgatottan várta, hogy megérkezzen a busz. Időben oda is ért a megbeszélt helyre, és gyorsan bepakoltuk a cuccainkat, elbúcsúztunk a szülőktől, és sietve felszálltunk a buszra, hogy a legjobb helyeket elfoglaljuk.

Alig tettünk meg pár km-t, de már elég jó lett a kedv, és szinte egy varázsütésre el is múlt a fáradtságunk. Itt még nem volt teljes a légyszám, ugyanis a kísérőket és az osztályfőnököt majd csak később vettük fel. Nemsokára átléptük a határt, Lendván csatlakozott hozzánk egy helybéli idegenvezető.

A legelső fő állomás Trojane volt. Itt első sorban azért álltunk meg, hogy megkóstolhassuk a több ízben is kapható nagyon finom fánkot. Fél óra pihenő után visszaszálltunk a buszba, hogy hadd mehessünk tovább Triesztbe. Kis idő elteltével megpillantottuk az Adriai-tenger szép fénylő víztükrét. Itt rengeteg egyéni és közös kép készült, és még néhányan a sziklákra is lemásztak. Sajnos negyed óránál tovább nem is maradtunk, mert tovább kellett menni a következő megállóhoz, a Skocjani-barlanghoz. Ebben a barlangban elég sok időt töltöttünk el, de nagyon élvezetes volt. Egy első világháborús katonatemetőhöz mentünk tovább a busszal. Rengeteg elesett magyar katonának a sírja volt ott. Miután végignéztük a kősírokat, és megkoszorúztuk az emlékhelyet, a Doberdói-fennsíkhoz indultunk, ahol láthattuk a lövészárkokat. Itt is megemlékeztünk a hősi halottjainkról. Nem messze innen volt a Magyar Kápolna, ott elmondtunk egy imát. Már elég későre járt az idő, máshova már nem mehettünk, csak a szállásunkra, ami egy kollégium volt Nova Goricában. Mindenki eldönthette, hogy kikkel szeretne aludni, három ágyas szobák voltak. Az osztályfőnök odaadta a szobákhoz a kulcsokat, hogy mindenki be tudjon pakolni és elrendezkedni. Mindenki nagyon jól érezte magát, itt is elég sok jó kép készült.

A következő nap reggelén megint korán kellett kelni, de szerencsére nem annyira, mint előtte nap. Fél nyolckor indultunk el már összepakolva a szállásról tovább Tolminba. Onnan a hegyre két kisbusszal mentünk föl, de a buszok sem vittek fel teljesen végső úti célunkhoz, hanem még kellett sétálni legalább negyed órát a kápolnához. Ott azt mondták, hogy azt a pici kis kápolnát az egykor ott harcoló katonák építették. Amikor vissza lementünk a kisbuszokhoz, nem messze volt egy katonai lövészbunker. Sok időbe telt, mire megérkeztünk a következő megállónkhoz, a Vintgar-szurdokhoz. A vízesés felett fahidakon és a sziklák oldalaihoz hozzá biztosított fahidakon kellett végig gyalogolni. Az út végén található büfénél megpihentünk, és elindultunk vissza a buszunkhoz, hogy tovább mehessünk a Bledi-tóhoz. Hegyekkel, erdőkkel és turistacsalogató helyekkel van körbe véve a nevezetes tó, melynek a közepén egy templom található. Innen indultunk vissza Magyarországra.

Nagyon jó kirándulás volt, remekül éreztük magunkat, szép helyeken jártunk. Igazán mehettünk volna több napra is.