Élményekben gazdag nyári napok Szombathelyen

2013 október 29 - kedd
Július elején először – de remélem nem utoljára – került megrendezésre a Szent Márton imatábor. A 4 napos programon idén 20-an vehettünk részt, de talán ez még bővülni is fog. Szerintem egytől egyig mindenki nagyon jól érezte magát, sok élménnyel és új információkkal gazdagodott az együtt töltött idő során.

A hétfői érkezés utáni tábormegbeszélés alkalmával 5 fős csapatokra osztottak bennünket. Az ebéd és a szilencium után elindultunk Szombathely feltérképezésére. Elsőnek a Szent Márton életét bemutató Látogatóközpontot tekintettük meg, majd a délután nagy részét a városban fagyizással és sétálással töltöttük. Este részt vettünk a Szent Márton templomban bemutatott zsolozsmán. Vacsorát pedig a McDonalds-ban vásárolhattunk.

Kedden délelőtt a kiosztott csoportos feladatokon dolgoztunk. Kettő óra elé elindultunk Jákra. A rövid vonatozás után egy hosszú túra várt ránk a napon, de ez is nagyon jól telt. Jákon Edit néni látott vendégül minket, aztán Rátkai László atya vezetésével megnéztünk egy kisebb múzeumot, majd magáról a templomról is mesélt nekünk. A szentmisén szinte mindenki vállalt valamilyen szolgálatot. A fiúk ministráltak, a gimis lányok olvasták a könyörgéseket és az olvasmányt, mi pedig az énekkart gazdagítottuk hangunkkal és tehetségünkkel. A számháború mindenkit kellőképp kifárasztott, így kicsit fáradtan, de boldogan indultunk haza.

Szerdán ebédig Brenner János vértanú életével foglalkoztunk, és az iskolában található képeket is megnéztük. Délután elsétáltunk a szaléziakhoz, ahol egy kis játék után az esti szentmisén is részt vettünk. Az atya meg is dicsért bennünket a szép éneklésért, majd körbevezetett minket a templomban. A kripta és az oratórium megtekintése után hazaindultunk ahol tanáraink vacsorára pizzát rendeltek nekünk. Este, akik szerettek volna, még elmehettek egyet sétálni a városba. Két tanárunktól még egy „utolsó esti” fagylaltozást is kaptunk. Sötétben, lámpák nélkül, gyertyafényben imádkoztunk abban a kápolnában, ahol Mindszenty József is ezt tette fiatal korábban. Aki akarta, azt is megoszthatta a társaival, miért hálás. Flóra gitározott is, ami szintén gyönyörű volt.

Csütörtökön egy kicsit rosszabbra fordult az idő, de ez sem szegte kedvünket. Én sajnos délelőtt hazajöttem, de ahogy hallottam, az a nap is nagyon jól telt. Mindegyikőnk kapott emlékként egy kis csomagot, amely képeket, könyvjelzőket rejtett.

A csoportmunkák eredményét is kihirdették. A zöld csapat lett az utolsó, ennek voltam én is tagja, de nem bánom, mert rengeteget nevettünk Rebekával a fiúkon.

Szerintem mindenki nevében mondhatom, nagyon sok hitbeli tudnivalóval gazdagodtunk az alatt a pár nap alatt. Rengeteg élményben volt részünk, de ugyanakkor szabadidőnk is rengeteg volt. A csapatmunkák alkalmával és a filmnézések közben rengeteget nevettünk, beszélgettünk. Kicsit fáradtan, de lelkileg feltöltődve tértünk haza.