Londoni kirándulás

2014 május 31 - szombat
Nagyon vártam már a londoni kirándulást. Végre elérkezett 2014. május 4., az indulás napja. Este 5-kor indultunk a Hegyeshalom – Bécs – Linz – Passau – Köln útvonalon. Fárasztó utazást követően délután Brüsszelbe érkeztünk. A városnézés során megtekintettük a belga főváros nevezetességeit (Grande Place, Maneken Pis, Jeanneke Pis és az Atomium). Késő este értünk a tranzit szállásunkra.

Másnap kora reggel indultunk a kikötőbe. Komphajóval átkeltünk a La Manche-csatornán. Innen tovább indultunk Greenwich felé, ahol megtekintettük az Old Royal Observatory-t. Hajóval átkeltünk a Tower-hez, ahol felfedeztük a Tower of London-t. A kivégzőhelyet, a börtönszobát és a brit koronázási ékszereket is láttuk. Késő este érkeztünk meg az angliai szállásunkra, a vendéglátó családhoz. Bőséges, finom vacsorával vártak.

Harmadnap a reggeli után mentünk a belvárosi nyelviskolába, ahol 4 angolórán vettünk részt. Ebéd után London Westminster negyedét fedeztük fel, és gyönyörködhettünk a látványban a London Eye-ról. Gyalog indultunk városnézésre: Houses of Parliament – Big Ben – Westminster Abbey – St James Park – 10 Downing Street – Covent Garden – Buckingham Palace – Trafalgar Sqare – Horse Guards. Majd indultunk vissza a szállásra.

A következő nap délelőttjén ismét 4 nyelvórán vettünk részt, ahol feladatlapokat töltöttünk ki. Majd a napot a Madame Tussauds Panoptikumban folytattuk, ahol híres személyek viaszból készült szobraival készítettünk fényképet. Ezután a szabadidő alatt vásárolni indultunk.

A következő napot újra 4 angolórával kezdtük, majd a Natural History Museumot kerestük fel, ahol a természettudományi és őslénytani kiállítást néztük meg. Este utoljára hajtottuk álomra fejünket a vendéglátó családnál.

Reggel búcsút vettünk Londontól, és átkeltünk a Csalagúton, majd busszal indultunk Párizsba. Itt megnéztük a francia főváros főbb nevezetességeit (La Défense, Diadalív, Opera, Notre Dame). Este meghódítottuk az Eiffel-tornyot, ahonnan páratlan látvány tárult szemünk elé. A nap végén elfoglaltuk szálláshelyünket egy külvárosi motelben.

Másnap kora reggel autóbusszal indultunk Disneylandbe, ahol az egész napot töltöttük. Nagyon sok mesefigurával találkoztunk. A késő esti órákban indultunk hazafelé. Végig utazva az éjszakát másnap kora délután érkeztünk haza. Fárasztó, de csodálatos utazásban, rengeteg felejthetetlen élményben volt részünk.