keresés a weboldalon

A fordulat éve az AquaCity-ben

Zalaegerszeg címer
Hírek

A fordulat éve az AquaCity-ben

2011 szeptember 23 - péntek
Sikeres évet zárt a zalaegerszegi AquaCity: jelentősen nőtt a látogatók száma, miközben gazdasági egyensúlya is helyreállt. A jelek szerint bevált az idén meghirdetett marketing-stratégia, a megszépült környezet, a szolgáltatások minősége és a végre kifogástalan biztonság vonzóvá tette – elsősorban a zalaegerszegiek szemében. Minderről sajtótájékoztatón számoltak be.

A fordulópont augusztus 26-án érkezett el, amikor köszöntötték az AquaCity 57 ezer 711-ik vendégét. Ezzel megdőlt a tavalyi látogatottság, megtört a korábbi évek csökkenő látogatottsági tendenciája.  A városházán tartott sajtótájékoztatón egyértelműen a fordulat évének nevezték az idei szezont.

 – A zalaegerszegiek a korábbi évekhez képest sokkal nagyobb számban, 67 százalékkal többen keresték fel az AquaCity-t, és ez lett a város igazi strandja – mondta Gyutai Csaba polgármester. – Azt is mondhatni ez lett a város tengerpartja, hiszen sok esetben jóval melegebb vizet kaphattak a látogatók, mint a tengerparton és nem utolsósorban jóval olcsóbban. Úgy vélem, hogy ebben a szezonban a zalaegerszegiek végképp megszerették az AquaCity-t.

A rossz idő dacára összesen 13 százalékkal nőtt a vendégek száma: idén 65 ezer 328 látogatója volt az AquaCity-nek; ennél többen utoljára 2008-ban voltak. A sikerhez hozzájárult az új marketing-stratégia is – mindenekelőtt az internetes megjelenés. Ez elsősorban a külföldiekhez jutott el – hatására 38 százalékkal nőtt főleg az osztrák és német látogatók száma. Szerepet játszottak a népszerűség növekedésében a különböző akciók is – a zalaegerszegiek a szezonban összesen 25 millió forintnyi kedvezményt vettek igénybe – ez 74 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest.

– A kedvezmények is hozzájárultak a sikerhez, de azt hiszem még fontosabb, hogy minőségi szolgáltatásokat nyújtunk – fogalmazott Kugler László, az Egerszegi Sport és Turizmus Kft. ügyvezetője. – A minőség javulását a vendégek megtapasztalhatták a vízminőségben a környezet tisztaságában, munkatársaink segítőkészségében. Végül az sem mellékes, hogy biztonsági szempontból eseménymentes volt a szezon.

Sikerült egyensúlyba hozni a gazdálkodást is: egytizedével csökkentek a kiadások; a 100 millió forintos bevétel fedezte a költségeket.

– Most az volt a cél, hogy stabillá tegyük az AquaCity gazdasági helyzetét – hangsúlyozta Doszpoth Attila alpolgármester. – A teljes stabilitás megteremtése még eltarthat egy-két évig. Természetesen fontos a fejlesztés is, hiszen egy ilyen létesítményben legalább négy-ötévente frissíteni kell az élményelemeket. Erre is odafigyelünk, de most, hangsúlyozom, a stabilitás a legfontosabb – fejezte be az alpolgármester.

Ami a következő szezont illeti: marad a bevált marketing-arculat, és lesznek újdonságok is – erről azonban bővebbet egyelőre nem árultak el.

yr

 

Tartalom megosztása: