Adysok hangulatos pécsi osztálykirándulása (Diákújság pályázat)

2012 május 24 - csütörtök
2012. május 8-án az Ady Iskola 8. c osztálya kétnapos osztálykirándulásra indult Pécsre. A várost autóbusszal kerestük fel. Reggel hat órakor már az iskola előtt gyülekeztünk és izgatottan vártuk, hogy elinduljunk. Amikor az autóbusz megérkezett, a bőröndök bepakolása után beszálltunk, és elfoglaltuk az előre megbeszélt helyünket. Szokás szerint leghátul ült a nagy lánycsapat, középen a fiúk, elöl pedig a kis lánycsapat és a két kísérő tanár, Klári néni és Misi bácsi. Elindultunk. Az út kb. három órás volt, és útközben megálltunk Szigetvárnál, hogy megnézzük a magyar-török emlékparkot.

Pécsi szállásunk egy egyházi gimnázium kollégiumának ódon épületében volt. A szállás elfoglalása után felfedező útra indultunk. Elsőként a Székesegyházat tekintettük meg, ahol osztályunk Klári néni kérésére elénekelt egy dalt. Akármerre fordítottuk tekintetünket, mindenhol csodálatos freskókat láttunk. A Székesegyházból kilépve, a Barbakán bástyájára vezető lépcső nagyon meredek volt, de végül mindenkinek sikerült feljutni.

Délután következett kedvenc programunk, a Mecsextrém. Először a kötélpályát próbáltuk ki. Néhány osztálytársunknak tériszonya volt, így kicsit lassan haladt a csapat. Mindenki túlélte az akadályok leküzdését, és épségben értünk földet. Továbbmentünk a bobokhoz, és párban száguldottunk végig a bobpályán. Később mindent kipróbáltunk: csúszdáztunk, rodeóztunk, trambulinon ugráltunk, gokartoztunk és x-jumpoztunk.

Hat órakor felsorakozott a kifáradt osztály, és visszamentünk a szálláshelyünkre. A finom vacsora elfogyasztása után megcsodáltuk a kivilágított Széchenyi teret, a fényárban úszó szökőkutakat, és sétát tettünk a hangulatos Király utcán.

Szállásunkon Klári néni és Misi bácsi járőrözése szakította félbe az éjszakai kalandozásunkat, így kénytelenek voltunk „hamar” elaludni.

A rövid éjszaka után kissé bágyadtan ébredtünk, nehezen kászálódtunk ki az ágyból. Reggeli után zegzugos utcákon sétáltunk át a Terráriumba, amely egy labirintusrendszerben található. Megborzongtunk az ott látott kígyóktól, békáktól, gyíkoktól, pókoktól és krokodiltól. Valamennyi állat közül a kertben játszó vidrákat találtuk a legaranyosabbnak.

Ezután a Csontváry Múzeumot kerestük fel, ahol Misi bácsi mutatta be a festő legismertebb képeit. Hazaindulás előtt, a szabad program keretében még bejárhattuk a pécsi utcákat, és betérhettünk egy-egy fagyizóba vagy ajándékboltba.

Hazafelé az autóbuszon ugyanolyan jó hangulatban telt el az idő, mint az egész kiránduláson. Fáradtan, ám élményekkel gazdagodva érkeztünk vissza Zalaegerszegre. Milyen kár, hogy ez volt az utolsó együtt töltött kirándulásunk!