Mindszentys francia tagozatos gimnazisták Franciaországban (Diákújsag pályázat)

2012 február 06 - hétfő
2012. január 12-én, egy számunkra különleges csütörtöki napon izgatottan vártuk, hogy este útnak induljunk Franciaországba. A szerencsés utazók a gimnáziumunk különböző évfolyamait képviselték, s elkísértek bennünket tanáraink, sőt az igazgató úr is.

Az út várható szépsége és az ott tartózkodás sokszínűsége, élményekben való gazdagsága előre nagy boldogságot hozott a szívünkbe. A kora esti indulás után az egész éjszakát utazással töltöttük. Ausztrián és Németországon keresztülhaladva másnap érkeztünk meg Franciaországba. Pénteken, amikor elértük úti célunkat, vendéglátóink ebéddel fogadtak bennünket az iskolában. A finom francia étkek elfogyasztása után városnézés következett, megtekintettük Nancy nevezetességeit. Este koncerttel szereztünk meglepetést és örömet a minket fogadóknak, melyet a helyi iskola kápolnájában adtunk elő. A koncert végén a francia gyerekek és szüleik vártak minket, akik a cserekapcsolat keretében a franciaországi tartózkodásunk idejére szállásadóink voltak. Miután megtaláltuk a „francia családunkat”, mindenkit „hazavittek”. Ahol az ottlétem alatt laktam, körülbelül 30 km- re volt Nancytól, egy nagy kastély, ahol a család élt. Szívesen fogadtak, ízletes vacsorával vártak.

Szombaton az egész napot a családdal töltöttem. Délelőtt körbevezettek a kastélyukban, és sétáltunk a kastélyparkban. Délután bementünk Nancyba, és a belvárosban nézelődtünk.

Vasárnap a családdal együtt elmentünk boldog Alexia emlékmiséjére. Igazából ez volt jövetelünk fő célja. Ott találkoztam az osztálytársaimmal és a tanárainkkal. A szentmise után együtt mentünk Mattaincourtba, ahol megnéztük Pierre Fourier szülőhelyét és a múzeumot. Sok szép látnivalóban volt részünk a nap folyamán. Este megint a családok jöttek értünk, és az otthonukba vittek bennünket.

Hétfőn aztán elköszöntünk a családoktól, mert este indultunk haza. De előtte még várt ránk egy játékos verseny a városban, amit szintén nagyon élveztünk.

Hazafelé megálltunk Strasbourgban, hogy megnézzük a város nevezetességeit, és onnét folytattuk utunkat Magyarország irányába. A hosszú út után kissé fáradtan, de nagyon szép élményekkel, emlékekkel gazdagodva érkeztünk haza.