Soproni kiránduláson a petőfisek (Diákújság pályázat)

2012 május 31 - csütörtök
Az osztálykirándulás napján korábban kellett bemennünk a suliba, mert már fél hétkor indultunk. Már az is jó volt, hogy oda ültünk a buszon, ahová szerettünk volna, így megéreztük, hogy kiszakadtunk az iskolából és nem kell igazodnunk a sok szabályhoz.

Érdekes volt a jármű, amivel a városnézést megkezdtük. Ez egy vonat alakú városnéző taxi volt. Az első látnivaló a Mithrász szentély volt, amely a római vallással köthető össze. Érdekessége még, hogy a II. világháborúban bombákat tároltak ott.

Nemsokára tovább mentünk a püspöki palotába, ahol sok érdekes képet, szobrot és bútort láttunk. Még a borospincébe is lementük. Azután elmentünk hajózni, ekkor a határt is átléptük, ami érdekes érzéseket váltott ki belőlünk. Mindenesetre megdobbant a szívünk, amikor visszakanyarodtunk a hazánkba.

Ekkorra már nagyon megéheztünk és elmentünk ebédelni, mindenki még itthon kiválaszthatta, hogy mit szeretne enni. Mire tele lett a hasunk, sajnos eleredt az eső, így nem tudtunk elmenni bobozni, mert csak akkor lehet használni a pályát, ha az teljesen száraz.

Mentőötletként felmerült, hogy addig sétáljunk egyet és persze plázázzunk, aminek főleg a lányok örültek. Mire ők „kishoppingolták” magukat, még a pálya is felszáradt, így nem maradtunk le a csúszásról sem, ami fantasztikus élmény volt.

Este nyolc órára értünk haza, nagyon fáradtak voltunk, de ez mit sem számított, hiszen egy felejthetetlen napot töltöttünk együtt.